Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zoek anders op internet een goede hoge frequentie.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb nog een andere vraag.

Ik heb nu m'n WF, en daar wil ik zoveel mogelijk (interesante) sats op pakken.

Ik heb nog een Archsat 88cm met 3 LNB's en ook die wil ik gaan inzetten.

En als laatste, heb ik ook nog een Archsat 60cm met 1 LNB, en ja, ook die wil ik gaan gebruiken.

Het liefste pak ik met die 3 schotels alles wat er ook met een motor te pakken valt.

Is er iemand (net zo gek als ik) die dit, of iets soortgelijks heeft gedaan? en welke sats kan ik dan het beste op de WF zetten, welke 3 op de Archsat en welke op de 60cm?

Voor de WF heb ik nu 10 koppen in gebruik, maar heb nog 5 single LNB's onder een berg stof liggen, dus die zou ik er ook bij kunnen hangen.

Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's

Archsat met 3 Smart Octo LNB's

1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

Geplaatst:
Citaat:
welke sats kan ik dan het beste op de WF zetten, welke 3 op de Archsat en welke op de 60cm?

ik ben zelf ook nog aan het stoeien met een WF installatie, maar het wil nog niet vlotten ;-)
maar in jou geval denk ik dat je het beste een sterk signaal op de 60cm schotel kunt zetten. bv Astra 1, en de archsat indien mogelijk de uiterste sats, zodat je de WF stang niet hoeft te verlengen.
Geplaatst:

Ben ondertussen aan het neuzen geweest op lyngsat, satlex enzo, en heb volgens mij wel een leuk schema opgebouwd.

Op de Wavefrontier

Oost: 42.0, 39.0/39.0, 28.5/28.2, 23.5, 19.2, 16.0, 13.0, 10.0, 5.0/4.8

West: 0.8/1.0, 4.0

Ik wou eigenlijk ook de 7.0 oost erbij pakken, maar ik had eerder begrepen dat de sats minimaal 3 graden uit elkaar moesten staan voor ontvangs. (als iemand het wel gelukt is met 2 graden ertussen hoor ik het graag).

Op de 88 CM Archsat

West: 22.0, 30.0, 34.5 (de beugel van de archsat is 17.9 graden dus zou moeten lukken)

En op de 60cm

Sja, die is moeilijk, heb een aantal interesante sats gevonden.

o.a. west : 7.0/8.0, 12.5, 15.0, 27.5 of de 40.5

Het klopt toch dat de standaard beugel van de WF 46 graden is?

Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's

Archsat met 3 Smart Octo LNB's

1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

Geplaatst:

@ goldwing,

fijn voor je dat alles nu zo goed "stilstaat".

voor wat betreft 7 oost: gewoon met zwart kabelbinders vastmaken aan 5 oost.

dit staat beschreven en gefotografeerd in minstens drie draadjes. nou ja, draadJES? ook waarom die kabelbinders zwart moeten zijn (Svetik!).

gezien het feit dat je de sneeuwschuiver ondersteboven had gemonteerd deed me al vermoeden dat je je huiswerk beter had kunnen doen. maar ik ben niet boos, want er is ook een moderator (nee, niet bovengenoemde Svetik) die zijn sneeuwschuiver ondersteboven had gemonteerd. ook dat had je kunnen lezen.

en voor wat betreft je andere vraag: daar kan ik je niets zinnig over vertellen. kijk maar bij mijn handtekening.

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Geplaatst:

@ Goldwing

Verbind de 7E met tie-ribs aan de 5E, die staat dan vrijwel op 2 graden naast de 5E. Zo heb ik het gedaan op een T55 dit zal voor de T90 niet anders zijn. Werkt uitstekend. Zo kun je het ook proberen voor de 8W (of aan de 4.0 W Amos dan waarschijnlijk iets opvullen of aan de 5W Atlantic Bird 3). Voor de de 4W en de 5W kan je waarschijnlijk wel volstaan met één LNB. Satellieten kunnen in principe maximaal één graad afstand hebben en dan te ontvangen op één LNB. Of dan de Amos als zwakke satelliet nog te ontvangen is op de T90 dat weet ik niet. Op de T55 in ieder geval niet maar dit kan aan het zwakke signaal van de Amos liggen.

Vr.gr.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen