Gast Geplaatst: 21 juli 2006 Geplaatst: 21 juli 2006 Beste WPW, Kan je mij even zeggen wat ze exact willen zeggen met skew en declinatie in de Satlex Calc. en hoe ik dit in de practijk kan gebruiken op de T55. Zie eerdere vraagstelling nog eens ?
WPW Geplaatst: 21 juli 2006 Geplaatst: 21 juli 2006 Ik snap wel wat je wilt weten maar in de praktijk heeft het weinig zin om dit uit te rekenen aangezien de kans dat je dit in 1 keer goed krijgt nihil is en je dan toch weer uitkomt op handmatig bijstellen, iets wat je dus beter meteen kan doen. En nog wat anders, het komt best wel vaak voor dat een TP wordt bijgestelt en dan zijn naar mijn mening berekeningen waardeloos. Het is vrij simpel. 1. Astra1 erop (deze is de enige die je goed moet uitmeten op de rail) 2. kijkent naar astra1 naar links / rechts / omhoog / omlaag stellen. 3. Astra2 erop en de schotel als een stuur linksom en rechtom stellen. 4. Herhaal 2 en 3 totdat astra1 en astra2 maximaal zijn. 5. Alle overige LNB's erop en deze op de rail verplaatsen totdat ze allemaal maximaal zijn. 6. Eventueel 2 en 3 nog eens fijn bijstellen waarbij je let op stap 5. 7. LNB's van zwakke sats eventueel in de houder roteren en zonodig verder in of uit de houder zetten. Klaar. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen