Ga naar inhoud


[Casema] klanten kunnen digitaal pluspakket opzeggen


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Consumentenbond heeft aan Casema gevraagd de prijsverhoging van het digitaal pluspakket uit te stellen en klanten conform de wettelijke termijn alsnog de mogelijkheid aan te bieden het abonnement op te zeggen. Het kabelbedrijf heeft hierop besloten klanten een brief te sturen over die opzegmogelijkheid.

 

Opzeggen

Vanaf 1 juli verhoogt kabelbedrijf Casema de prijs van haar digitaal pluspakket van 7,50 naar 9,95 euro. Daarvoor krijgt de abonnee dertien extra zenders bovenop het huidige aantal van in totaal 74 televisiekanalen. De mensen die niet akkoord willen gaan met deze prijsverhoging, moeten de mogelijkheid hebben om het abonnement op te zeggen. Daar moet Casema de klanten actief op wijzen, minstens een maand van te voren, zo staat in de wet. Maar Casema heeft dat niet gedaan.

 

Brief

Na actie van de Consumentenbond heeft Casema besloten om haar klanten vóór 1 juli in een brief alsnog te wijzen op de mogelijkheid het abonnement kosteloos te beëindigen. Vanaf dat moment krijgen zij vier weken de tijd om een beslissing te nemen. Consumenten die opzeggen en digitale televisie willen blijven kijken, kunnen naar een andere aanbieder gaan of kiezen voor het basispakket van Casema.

 

Ook klanten die een gratis decoder hebben gekregen bij het aangaan van een jaarabonnement, kunnen gewoon opzeggen, zonder dat zij alsnog voor de decoder hoeven te betalen. In de ogen van de Consumentenbond zet Casema met dit alles de fout op een adequate wijze recht.

 

bron: Consumentenbond


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...