Ga naar inhoud


Mediamaster 9500 start opnieuw op bij bbc


Fleske

Aanbevolen berichten

Ik heb al op dit forum gezocht, maar kon er op dit moment geen juiste oplossing voor vinden. De oplossing die worden gegeven snap ik niet helemaal. Is er iemand die me dat simpel kan uitleggen?

 

Heb gisteren de nokia mediamaster 9500 van mijn buurman gekregen. Heb de schotel op de astra 28.2 gericht en zenders laten instellen. Nu krijg ik ook beeld. allen als ik het op een bbc zender zet spring de decoder automatisch uit en start opnieuw op! wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

 

het geeft aan C+ 2.5 bij opstarten

 

Vriendelijke groet,

Anton

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Die van mij doet dat ook af en toe, op verschillende kanalen trouwens.

 

Als je wilt laat nog even weten als je er een oplossing voor gevonden heeft.

 

Mijn EPG geeft trouwens ook de laatste letter van de programma naam niet weer maar dat heeft die van jouw ook neem ik aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die van mij doet dat ook af en toe, op verschillende kanalen trouwens.

Als je wilt laat nog even weten als je er een oplossing voor gevonden heeft.

Mijn EPG geeft trouwens ook de laatste letter van de programma naam niet weer maar dat heeft die van jouw ook neem ik aan.


Is een probleem dat ik ook ooit had met die originele software van Nokia dat zich voordeet bij met name de Engelse zenders.

Alleen een patch biedt een goede oplossing. Je moet dus naar DVB2000 toe....dan werkt het beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep even kijken voor een BDM interface en een andere bootloader erin, daarna met DVBEdit andere software en zenderlijst erin.

Ga maar eens goed lezen op dit nokia forum want er staat al veel beschreven over de voordelen.

Ook mocht je hulp nodig hebben zou ik vermelden waar je woont want er is vast wel een lid bij je in de buurt die je hiermee wilt helpen.

Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt is een nadeel van de software maar je hoeft niet perse andere sofware erin te zetten

als je de des betreffende zenders die het probleem veroorzaken

handmatig verwijdert (zijn er meestal maar enkele )is het probleem ook

opgelost

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordelen heeft andere software inderdaad, maar nadelen ook, want je ben je mooie EPG scherm kwijt en EPG zapfunctie, alsmede het programma start alarm en de pan & scan functie voor anamorph breedbeeld uitzendingen voor als je een 4:3 tv hebt zonder letterbox functie...

 

Daarom ben ik vorig jaar terug gegaan naar C+ 2.5, langere zaptijden bij buitenlandse zenders maar voor de rest vind ik het veel prettiger.

En soms schiet-ie uit op sommige zenders, maar niet zo vaak dus ik kan er mee leven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...