Moderator Matchless Geplaatst: 16 februari 2008 Moderator Geplaatst: 16 februari 2008 maar waarom? je kan toch ook meteen vanaf een cd werken? Als je een PCI USB kaart erin heb waar je de stick gebruikt moet ik je teleurstellen. De PCI kaart werkt pas als er een besturings systeem opzit. Je kan een cd/dvd speler gewoon als slave ide zetten en de cf kaart als master. Om de cf kaart "klaar" te maken om te booten moet je die eerst fdisken met een oude windows versie. Ik doe eerst "fdisk " ,dan "format c:/" en dan weer "fdisk /mbr" De laatste is belangrijk want deze zorgt ervoor dat je cf als "master schijf" gezien wordt. Doe je dit niet dan zal het booten van de CF niet lukken. Ik heb dit gedaan bij een sandisk 4Gb en een naamloos merk van 4 Gb. Kan je trouwens een backup maken van je BIOS ? de laatste versie die ik heb is 018. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
dolphs Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 Attached mijn 024 bios. Tja ik heb dus helaas alleen geweldige CF Card sockets waar verder geen verloop opzit voor een andere IDE aansluiting. Ik moet dus OF te werk gaan via USB via interne port of via vmware. Mijn voorkeur is dan maar om vanaf USB te gaan booten en geduld te hebben tijdens install naar CF Card. Omdat ik nog even geen USB2IDE verloop heb, heb ik op dit moment een tweetal mogelijkheden nu via pendrive linux of hier. Ik hobby morgen lekker door BACKUP24.zip Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
dolphs Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 Even beknopte howto wat ik heb gedaan om vanaf usb stick te installen... 1. Maak FAT16 flash drive bootable en gebruik syslinux, syslinux -sf /dev/sdb1 (in vmware of wat dan ook moet in linux) 2. Download vmlinuz and intrid.gz van ubuntu archives via http, in het geval van ubuntu 7.10: http://archive.ubuntu.com/ubuntu/dists/gutsy/main/installer-i386/current/images/hd-media/ 3. Download de ISO, ubuntu server, en extract file isolinux.cfg van de ISO naar je desktop oid en hernoem het in syslinux.cfg 4. Knal nu de files ubuntu-7.10-server-i386.iso, initrd.gz, vmlinuz naar USB stick folder install en syslinux zet je in de root / 5. Nu moet je van USB stick kunnen booten en mijn install ging zoals verwacht, traag maar zonder ellende om handmatig iets te gaan mounten! Oh ja zet wel het bakkie meteen op LAN, werkt wat prettiger... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Moderator Matchless Geplaatst: 17 februari 2008 Moderator Geplaatst: 17 februari 2008 als je kan solderen dan kan je de orginele bijgeleverde CF adapter ombouwen zodat je wel een 2e ide aansluiting hebt. er zit nl al op de print wel de aansluitingen voor een ide connector. Connector kan je van een kapotte laptop HD slopen en gebruiken. dan een 2,5 naar 3,5 verloop erop en je kan installen via de ide. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
EtienneM Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 ff een vraagje he, kheb hier een geheugenbankje liggen van 256mb pc133. als ik deze in de thintune plaats dan begint ie te piepen. Moet ik dan de bios eerst ff resetten of moet het gelijk werken? Maakt het wat uit dat het een dubbelzijdig bankje is? Herkend linux (ubuntu gutsy) het bankje gelijk of moet ik een herinstallatie doen? VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC) Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor. 2 x DM500 - Nabilo NSLU2 met CCcam 2.1.4 server Samsung UE40B7000 (LED)
dolphs Geplaatst: 17 februari 2008 Geplaatst: 17 februari 2008 ben bang dat dat geheugen niet gepakt wordt door the thintune, het bakkie lijkt ZEER kieskeurig .. heb ik ook ondervonden met usb stick ... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
EtienneM Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Kheb de thintune nu werken op 600mhz het scheelt maar een paar mhztjes maar het systeempje is wel wat sneller. Qua opstarten is het zeker te merken (ubuntu gutsy grafische omgeving). Ik heb de kap er ook nog gewoon op en hij blijft op dezelfde temperatuur. VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC) Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor. 2 x DM500 - Nabilo NSLU2 met CCcam 2.1.4 server Samsung UE40B7000 (LED)
dolphs Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 leuk hoor maar wat vreet je nu qua energie meer en wat moet ik met 600mhz als dit mijn output is, ok toegegeven het is 600mhz ipv 533 , p.s waarom grafisch, wat is er mis met SSH? top - 09:50:08 up 2 days, 3:35, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 Tasks: 46 total, 1 running, 45 sleeping, 0 stopped, 0 zombie Cpu(s): 1.0%us, 0.3%sy, 0.0%ni, 98.7%id, 0.0%wa, 0.0%hi, 0.0%si, 0.0%st Mem: 513296k total, 166716k used, 346580k free, 4556k buffers Swap: 0k total, 0k used, 0k free, 124460k cached Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
EtienneM Geplaatst: 1 maart 2008 Geplaatst: 1 maart 2008 Ik heb het vermogen (amperage) nog niet gemeten. Daarbij vind ik dat zelf niet zo erg als ie een paar wattjes meer verbruikt, het blijft zuiniger dan een volwaardige pc nietwaar? Ik heb het grafisch draaien omdat ik dit: A: makkelijker vind om bepaalde zaken in te stellen B: Linux nog niet goed beheers C: kan "spelen" met linux D: het systeem voor mijn toepassingen toch niet supersnel hoeft te zijn. VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC) Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor. 2 x DM500 - Nabilo NSLU2 met CCcam 2.1.4 server Samsung UE40B7000 (LED)
dolphs Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Hoever zijn de ontwikkelingen eigenlijk wat betreft DD-WRT, kamikaze, oleg achtige routers waaronder linksys en asus wbt het kunnen draaien van een cardserver? Ik zie in de library dat packages als libftdi en usbutils beschikbaar zijn dus dat is een eerste aanzet. Zou natuurlijk geweldig leuk zijn als je een usb hubje aan je router hangt met daarin een usb stick van 1Giga en een Smargo reader: succes verzekerd maar ja welke softcams lopen op deze mipsel achtige routers, CCcam volgens mij nog niet? Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Gast jan_de_lapzwanz Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 ik heb nu momenteel een nslu 2 draaien werkt perfect maar is dit ding instaat om die functies over te nemen? opnemen en time shift. en ik zou hem dan graag ook nog als downloader willen gebruiken trekt dit beesje dat??
Moderator Matchless Geplaatst: 16 maart 2008 Moderator Geplaatst: 16 maart 2008 Ik heb het gewoon lopen op een linksys. In de linksys zitten 2 seriele poorten (RX/TX). Zoals ik eerder al vermoedde was 1 belangrijke pin niet aanwezig maar daar is de DMZ led voor te misbruiken. Met de juiste driver is die als reset pin te gebruiken. Je hoeft niet moeilijk te doen over usb enzo.. 1 seriele poort moet ook nog "vrij-geschakeld" worden want deze wordt ook door de kernel gebruikt. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast jan_de_lapzwanz Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 maar trekt dit beesje wat ik er mee wil?? want ik hoor dat ie niet gelijk is aan de intel frequentie's en snelheden dus kan ik daarmee het gevraagde doen?
EtienneM Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Ik heb hem als backup en als servertje (voor de dreamboxjes) in gebruik. Als ik alles vanaf mijn laptop laat backuppen naar de thinclient dan loopt het snel en soepel dus als als download server wil het denk ik ook nog wel. hangt er misschien ook wel vanaf of je via een harddisk of een compact flash gaat draaien. Ik heb (nog) geen mount van de dreambox naar de thinclient dus ik kan dit verder niet testen. VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC) Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor. 2 x DM500 - Nabilo NSLU2 met CCcam 2.1.4 server Samsung UE40B7000 (LED)
metoo Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Heb een thin client hier met Via 800 mhz proc, een 2,5 4200 HD er in gedaan en opnames via cifs mount gaat goed. heb nu een multipro programmer aan de compoort gehangen maar de kaart wordt nog niet gezien, weet ook niet welke instellingen ik moet gebruiken. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen