theparasol Geplaatst: 21 juni 2006 Geplaatst: 21 juni 2006 Citaat: Ik wil dus een backup van schijf C inclusief Windows XP naar de map Backup op mijn D schijf. Probeer image for windows eens, kunt het 30 dagen testen en draait gewoon onder windows. Het is onvoorstelbaar simpel te doen en het netto resultaat is hetzelfde. Alleen ghost is net even iets bekender suc6
Gast Geplaatst: 22 juni 2006 Geplaatst: 22 juni 2006 Citaat: Ik kan deze cd opstarten in de dosmode, gaat allemaal goed. Volgens mij dien je ook met Norton Ghost gewoon vanuit Windows een backup te maken. Die opstart-cd heb je alleen nodig als je een image TERUG wilt lezen toch ?
Morgothzz Geplaatst: 22 juni 2006 Geplaatst: 22 juni 2006 Oude Ghost Uitleg met plaatjes De oude Ghost werkt niet onder XP omdat hij een echte dos omgeving nodig heeft. Nieuwere Ghost Ghost 9 Image maken kan onder Windows, image terug zetten moet onder Dos (of via de opstart CD van Ghost). Als je Ghost 2003 hebt kan je hetvolgende nog eens proberen (niet zelf getest want ik heb gelukkig geen sata). - Start Norton Ghost 2003 [Gewoon onder Windows] - Klik op Opties - Klik op Ghost Command Line - Vul daar -noide in - Deze parameter wordt gebruikt bij het starten van Ghost [Draait uiteindelijk nog steeds onder DOS]. Workaround; Afhankelijk van de mix van SATA en IDE schijven in je systeem kan je 1 van de volgende parameters gebruiken: * als je IDE en een SATA schijf hebt , of alleen IDE schijvens: -FNI Forceerd Ghost om het BIOS te gebruiken om je IDE schijf te benaderen. * als je alleen SATA schijven hebt en geen IDE schijven: -NOIDE uitschakelen IDE schijven. Ook hebben sommige moederborden de mogenlijkheid om in het bios in te stellen dat sata zich voor moet doen als ide. Je kan die dan tijdelijk instellen bij het maken en terugzetten van de image. Het zijn allemaal lap middelen. Anders wordt het toch Acronis die ondersteund; "Acronis True Image 9 supports the following storage devices: Hard disk drives Networked storage devices CD-R(W) DVD-RW, DVD+R(W) ZIP®, Jazz® and other removable media P-ATA (IDE), S-ATA, SCSI, IEEE1394 (Firewire) and USB 1.0 / 2.0 drives, PC card storage devices." Regards 'Life Is A Joke'
Gast Henri Aalten Geplaatst: 22 juni 2006 Geplaatst: 22 juni 2006 Inmiddels werkend met Ghost, allemaal bedankt. Kan gesloten worden
Aanbevolen berichten