Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enkele dagen vertoont de tv op mijn slaapkamer wat vreemde kuren en deze gaan van kwaad tot erger. Eerst flipte er af en toe een zwarte streep door het beeld heen en viel het geluid weg, ik dacht dat het aan de analoge kabel lag waar die toen op stond, later toen de satreceiver aanstond merkte ik hetzelfde. Dat was dinsdag en woensdag werden de flitsen heviger, gisteren viel de tv zelfs soms heel even bijna helemaal weg en ook dat was vandaag weer erger (één à 2 sec. wevallen bijvoorbeeld). Opmerkelijk detail is misschien dat hij dit alleen doet als hij net aanstaat (totdat hij een kwartier aanstaat ofzo), het helemaal wegvallen alleen de eerste paar minuten en daarna weer de zwarte flitsen door het beeld heen.

Ik dacht eerst dat het aan de beeldbuis lag maar aangezien het geluid ook valt denk ik meer aan de voeding..

Het belangrijkste is iig: Wie kan me uitsluitsel geven over wat het waarschijnlijk is èn of ik alvast naar een nieuwe televisie uit moet gaan kijken of hem wel kan laten repareren (het ding is weliswaar 10 jaar oud maar aangezien ik nog thuis woon mijn primaire tv, en aangezien ik allesbehalve geld over heb laat ik hem liever repareren als dat goedkoper is; ook al is hij relatief oud alles zit erop wat je tegenwoordig op een tv uit de goedkopere klasse vind).

Dit leek me trouwens het meest geschikte subforum, en aangezien er hier zeker mensen die weten wat er aan mijn TV schort dus een posting op S4A.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Ik ben beslist geen kenner maar dit voorval ken ik wel, dat is werkende zooi bij het voedings gedeelte, wat ik dat altijd deed was de boel overnieuw solderen op de print, maar dat is al jaren terug, ook liep ik dan de print achter op de beeldbuis na en dan was het probleem verholpen, vele monitors voor pc hadden zelfde probleem, je kan dit checken als hij echt uitvalt een dreun op de bovenkant van je tv te geven dan springt hij weer even aan, losse kontakten dus.

Bind mij er niet op vast maar dit verhaal lijkt er akelig veel op.

Geplaatst:

Daar heb je een goed punt, maar hoe zou het dan komen dat hij het alleen in het begin doet? Als er wat contactjes los zouden zitten (of iig speling hebben) zou het willekeurig voor moeten komen mijns inziens, en das niet het geval...

Verder ben ik niet zo'n held met de soldeerbout (èn is mijn fijne motoriek niet bepaald goed), dus zou ik hem dan toch ter reparatie weg moeten brengen..

Misschien heeft iemand anders nog een idee in acht nemende dat het alleen voorkomt in het eerste kwartier dat hij aanstaat?

Edit: Ik kan het ook niet reproduceren door tegen het toestel (en dan met name de plek waar de voeding zit) aan te slaan, dus losse contactjes lijkt me sterk.

Geplaatst:

Omdat ze in het begin koud zijn,wanneer de kontakjes wat opwarmen komt het waarschijnlijk (tijdelijk)minder voor.

Mijn inziens kan het best aan slechte soldeerpuntjes liggen.

Martins.

Geplaatst:

Ik heb sinds een week of twee hetzelfde probleem. Maar, vreemd genoeg, niet op Ned 1, 2,3, de publieke Duitsers en de Belgen. Ik heb het probleem op de analoge kabel, en het lijkt wel alsof het zich alleen voordoet bij de zenders die in het analoge pluspakket zitten, niet die van het budgetpakket (must carry). Deze verschijnen direct in beeld, de andere vertonen eerst de kuren die je beschrijft. Ik vraag me af of dat bij jou hetzelfde is. Ik woon in Casema-gebied.

Geplaatst:

Het is een Philips 4:3 CRT toestel met een beelddiagonaal van 64 cm van een jaar of 12, 13 oud. Typenummer 25PT530B/00

Geplaatst:

Het is bij mij zowel op Ned. 2 als op Talpa en dat is echt helemaal aan het begin en helemaal aan het eind van de band (kanaal 7 en kanaal 65)..

Bij mij gaat het om een Protech 5531T wat eigenlijk gewoon een Philips kloon is (wat zeg ik? er zit zelfs een Philips afstandsbediening bij).

Geplaatst:

Het zijn bij mij inderdaad de kanalen die hoog op de band zitten.

Hoe bepaalt Casema eigenlijk of je het analoge bugdetpakket krijgt of het standaardpakket? Er zit bij analoge kijkers geen kastje tussen.

Geplaatst:

Wordt in de versterker in je straat geregeld. Alles t/m kanaal 31 (oftewel 551,25 MHz) is het beperkte pakket, dus met een filter tussen de uitgang van de versterker en de kabel naar je huis toe kan dat geregeld worden. Met een kastje ertussen zou iedereen dat er uit kunnen draaien.

Denk overigens bij jou dat er iets op je signaal stoort, misschien een kapotte versterker of zelfs kapotte tuner in je tv.

Geplaatst:

Hee, dat is interessant, dank je.

Ik ga eens wat apparaten eruit trekken hier. Draadloze hoofdtelefoon, etc.

Geplaatst:

Joh! Dat ding werkt al 14 jaar zonder enig probleem. Kostte destijds 1400 gulden, dus da's 40 euro per jaar of zo. Kom daar tegenwoordig nog maar eens om. Nee hoor, als hij stuk gaat wordt het weer een Philips.

Geplaatst:

Ja, mijn eerste Miele ging ook 27 jaar mee.. Maargoed, maakt niet uit.

Ik ben een beetje verbitterd als het om Philips gaat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen