kasbi35 Geplaatst: 26 juni 2006 Geplaatst: 26 juni 2006 Hallo allemaal, Wie weet hoe Bigsat diseqc 1.2 motor BS100 te reseten? Zit met een probleem: Motor draait alleen een kant. Graag hulp. Alvast bedankt. MVg
Gast Geplaatst: 12 oktober 2006 Geplaatst: 12 oktober 2006 - als eerste probeer je het via de knoppen op de rotor zelf. je hebt zowel links als rechterknop. met die knoppen kan je manueel de rotor draaien mits die stroom krijgt van de satreceiver. - Kijk goed de kabels na of de verbindingen (F-connectoren) goed zijn gesplaatst. - stel je receiver zo in dat de limieten zijn uitgeschakeld van je rotor - vraag een vriend of die met zijn satreceiver jou rotor op nulpositie kan zetten dan sluit je gelijk uit of je rotor defect is. - positie op "0" zetten op je receiver en dan de kabel van je receiver naar je rotor loshalen en weer vastzetten. het wil ook wel eens als je alleen het middenste deel in de kabel (het uitstekende puntje) in de receiver zet en dan de buitenkant van de verbinding(f-connector) af en toe langzaam tikt tegen de buitenkant van de schroefdraad waar die in hoort.als het goed is zie je dan wat vonkjes. is eigenlijk NIET goed voor je receiver want kan SLECHT aflopen!!!! zo is het ook bij mij gelukt om mijn rotor van Bigsat op de nulopsitie te krijgen met mijn Dreambox 500S. ik moet trouwens nog wel steeds kijken waarom de DB 500s niet de Bigsat wil laten draaien. maar dat zet ik wel in een ander topic.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen