Gast Geplaatst: 26 juni 2006 Geplaatst: 26 juni 2006 heb een nieuwe computer met windows xp pro wil deze verbinden met een andere computer die een vpn verbinding heeft (windows xp home) dus een netwerk maken hoe kan ik dat realiseren. citroen1968
FNONAMUS Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 Wat wíl je precies doen met die verbinding? Ik heb b.v. een PC (XP-prof, maar met w2k werkte dat ook) die ik gebruik als backup voor bepaalde bestanden van mijn Laptop (XP-prof). In de PC heb ik een user aangemaakt met exact dezelfde naam en PW als waarmee ik inlog op de Laptop. Het is dus voorwaarde dat je je moet aanmelden bij het opstarten, ik moet zelfs CTRL + ALT +DEL indrukken maar dat doe ik meer uit veiligheid. (Zie www.mandersonline.nl voor handige tips voor windows). Op de PC heb ik een aantal mappen gedeeld met volledige toegang voor de Laptop user, en ook de printer. Op de laptop heb ik fictief deze schijven toegevoegd (onder Deze computer - extra - map opties) Voor verdere veiligheid kan de laptop dus nu wél sharen met de PC maar niet omgekeerd. DE printer op de PC is mijn standaard printer op de laptop. De PC moet dus wel aanstaan, maar dat lijkt me logisch... Ook nog belangrijk: mijn firewall/virusscanner accepteert in de office configuratie deze opstellig, maar wellicht moet jij dat even checken, als het niet werkt... Todays dummy is tomorrows expert!
Gast Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 gegevens van computer (vpn) van naar andere computer (nieuwe computer) brengen aan deze nieuwe computer zitten drie printers deze delen met computer met vpn verbinding
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen