Jan Ambers Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 Ik heb hier een dbox-1-sat met defekte seriele poort, en een werkloze dbox-1-kabel... Is het enige verschil tussen beide boxen de tunerprint? Maw: heb ik een dboxsat als ik op de dboxkabel de sattunerprint plug? Is de seriële interfacechip Max-202 compatibel met de Max-232? Waar is een SMD type te koop?
metropar Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 kijk eens heeeeel goed zal je zien dat je in de kabel uitvoering een GROOT gedeeldte van de voeding mist zowel aan boven als aan onderzijde printplaat (voorzijde rechts achter de 3 knopjes) heb dit ooit eens gedaan kabel box omgebouwd voor sat in uren veeeel duurder dan nieuwe max kan je zo omwisselen in de ene box zit een 202 in de andere een 232 gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Jan Ambers Geplaatst: 28 juni 2006 Auteur Geplaatst: 28 juni 2006 Dan kan je mijn actie al raden: uit de kabekversie de max slopen en solderen in de satversie! Thanks, leek me op eerste zicht gelijk, maar de 22kHz en 14/18v is bij kabel overbodig dus... dom van mij! Maar de printen leken toch zo goed op elkaar dat je zou gezworen hebben dat...
metropar Geplaatst: 28 juni 2006 Geplaatst: 28 juni 2006 printen zijn hetzelfde alleen op de kabelbox print ontbreken veel smd onderdelen van de voeding zowel aan boven als onderzijde o.a. van de 22 khz schakeling en de 14/18 volt schakeling gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Jan Ambers Geplaatst: 30 juni 2006 Auteur Geplaatst: 30 juni 2006 IS ME GELUKT!!!! Ik heb uit de kabelbox de Max-202 kunnen slopen, en geen enkel baantje is blijven hangen aan de chip! Ik heb dezelfde IC uit de satbox gesloopt en er zijn 4 baantjes blijven hangen in de verharde UV-gevoelige lijm die de chips op smd zijde vasthouden(Murphy)... merde! Met een paleteermesje heb ik de lijm kunnen verwijderen, en de lak van de gebroken tracks verwijderd... vertind en een fijn draadje uit een multibraindraad vervangt de onderbroken tracks... wat ultrafijn soldeerwerk en pompen maar via de RS-232... en waarachtig die doet het! Ik heb de overwinning op Murphy behaald!!!
metropar Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 jan heb je geen hetelucht? met hetelucht kan je ze er zo afpakken (wordt de lijm ook zacht} verder top gedaan ! gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Jan Ambers Geplaatst: 30 juni 2006 Auteur Geplaatst: 30 juni 2006 Compressor staat in de garage en de plastic leiding naar labo loopt op de buitenkant van de muur... Onder invloed van zonlicht is de buis gebarsten... En eerlijk gezegd ik mis dit niet, de Weller AG-701S staat er werkloos bij, ik kan niet zo goed overweg met dit ding... (Klikt niet tss ons!) En zuigwerk doe ik met de Weller VP-801EC, dat klikt wel, maar moet dringend op zoek naar een nieuwe kop+element... is ingevreten!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen