Gast Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 Hallo allen, Ik zit met een keuze waar ik maar niet uitkom. Over Smartwi heb ik al het één en ander gelezen op het forum en heb ik al behoorlijk wat kennis over opgedaan. DIGImax is vrij nieuw en staat vrijwel niets over op het forum, vandaar dat ik even een nieuwe topic open. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, alvast de excuses voor het lange verhaal. Ik wil laten zien dat ik er al zoveel mogelijk aan heb gedaan om mijn vraag te beantwoorden. Situatie Ik ga eind juli in mijn nieuwe huis. Hier hebben ze momenteel satelliet televisie. Ik neem de schotel van ze over, deze staat dan in ieder geval goed gemikt. Ik wil straks met twee televisies los van elkaar televisie gaan kijken. Ik wil echter geen dubbel abbonement betalen. Ik heb wat bij de groothandel nagevraagt en daar hadden ze eigenlijk twee opties, 1. Het "oude" Smartwi of 2. het "nieuwe" DIGImax. het verschil tussen de twee is in eerste instantie de prijs. Ik neem bij de Smartwioplossing 2x de Phillips 22210 receiver. Hier kan ik dan de Smartwi ontvangers in plaatsen en zal het wel werken. Bij de DIGImax oplossing heb je dit niet nodig omdat deze eigen ontvangers heeft en je dus geen aparte receiver hoeft aan te schaffen. Nadeel is echter dat dit nieuw is en volgens de groothandel momenteel nog stoort met Dect en Mobiele telefoons. Het voordeel van Smartwi is echter dat ik de losse hub precies op een Centrale plaats kan zetten voor een zo optimaal mogelijk ontvangst. Bij DIGImax is je server ook direct de sender. Specificaties Smartwi - Dual LNB - 2 x Philips 2210 - 1 x Smartwi - Totaalprijs = € 460 Vraagteken: moet er voor Smartwi een extra CI kaart gekocht worden en moet je een abbo kaart apart kopen of hoeft dit niet als je toch een abbo neemt van canal digitaal? DIGImax - Dual LNB - DIGImax server - DIGImax client - Totaalprijs = €240 Vraagteken: Ben ik hier nog zaken vergeten die ik aan moet schaffen?? Kabels, schotel en LNB houder zijn reeds aanwezig De vraag is dus, welke optie kan ik het beste nemen. Duur maar save of goedkoper maar evt risico op verstoringen?
planetbitworld Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 Ik heb even lopen zoeken en wat ik kon vonden is dat de server een multycrypt ontvangers is die je kunt uitbreiden met een wifi module via de compoort. de client is een free to air ontvanger en deze kunt je ook uitbreiden met een wifi module via de compoort. Alleen de prijzen die ik tegen kom zijn toch wel iets hoger omdat bij de ontvangers de wifi module los moet worden bijgekocht a 49 euro per ontvanger. Je moet er wel rekening mee houden dat als de cardsharing niet meer werkt dat je dan een free to air ontvanger over houd. Waar je verder weinig mee kunt. Verder is er nu ook nog bijna geen informatie terug te vinden over eventuele(alternatief) of nieuwe firmware updates. kosten multycrypt ontvanger/server € 129,- kosten free to air ontvanger € 89,- kosten wifi module 2x 49 € 98,- totaal € 316,- In alle gevallen zul je altijd 1 canaldigitaal kaart moeten aanschaffen. +/- € 70 en hierop een abbonement moeten afsluiten bij canaldigitaal. Overweeg ook eens het aanschaf van 2 dreambox ontvangers dan ben je verzekerd van goede support. Je zou ook b.v 2x maxplus 2100S kunnen nemen i.p.v philips ontvangers deze zijn her en der te koop voor +/- € 125,- per stuk. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Gast Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 De kosten die ik heb aangegeven zijn via de groothandel. De ouders van een collega van mij hebben een groothandel dus is het iets goedkoper. Ik ben inderdaad vergeten te vermelden dat ik ook twee antennes van 29 euro ex BTW nodig heb bij de DIGImax oplossing. Ik ben zelf inderdaad ook een beetje huiverig voor de DIGImax, je bent zo afhankelijk van dat merk en het nog een beetje te nieuw. Het probleem van de dreambox ontvangers is dat ik twee abbonementen aan moet schaffen, dat vind ik sonde. Is die maxplus 2100s beter dan de philips ontvangers?? Ik betaal bij de groothandel 125 ex BTW voor de philips ontvanger.
planetbitworld Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 Zoek maar eens goed op dit forum en je komt tot de ontdekking dat je voor de dreambox ook maar 1 kaart nodig hebt. Sterker nog dit was 1 van de eerste apparaten die dit mogelijke maakten. Nee de maxplus is niet beter dan de philips. maar bied wel veel meer mogelijkheden. er komt regelmatig leuke firmware voor uit en er kan eventueel ook nog een extra module in. Bovendien is het ook een hele snelle zapper. Voordeel van de philips is wel dat deze is goedgekeurd dus meer ontvangst zeker bij eventuele coderings aanpassingen. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
Gast Geplaatst: 30 juni 2006 Geplaatst: 30 juni 2006 Ah ok, is er een goede winkel waar ik die maxplus kan kopen. De groothandel heeft net vandaag de prijs van de Phillips met 14 euro omhoog gegooid. Ik ga vanmiddag eens in de enorme vergaarbak voor de Dreambox zoeken dan. Die staat namelijk al te koop voor 149 euries dus dat is zeker een mooie optie als ik dat aan de praat krijg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen