Ga naar inhoud

Afstand van een schotel tot de receiver?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Triax-88
Met goede sat coax geen enkel probleem.

Kijk ook even hier

deze link bedoelde ik wink

Geplaatst:

100 meter, afhankelijk van je coax en de uitsturing van je kop.

Maar in de regel moet 100 meter haalbaar zijn.

Met H125 heb ik ooit getest met een rol van 100 meter op een doorsnede Alps LNB....dat ging prima. smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

het grootste probleem is denk ik de wind , want als die mast ook maar een paar mm( millimeter ) beweegt geeft het al signaal verlies,en schotels zelf krijgen ook meer windbelasting op die hoogten. Ik weet niet om welke zenders het gaat ,maar anders is digitenne ook nog een optie .

Geplaatst:

Bedankt voor jullie antwoord! wink Vanmiddag komt iemand de schotel aansluiten. Volgens hem was 15 meter toch wel het maximale anders zou het signaal voor de zenders van canal digitaal niet optimaal kunnen overkomen. Hij wilde het daarom niet aan het schuurtje 15 meter verder in de tuin plaatsen. Dat leek mij namelijk het beste. Nu heeft hij de schotel aan de muur bevestigd aan de achterkant van het huis op 2 en half meter hoogte, die muur staat pal op het oosten. Dus moet de schotel 90 graden gedraaid worden om ontvangst uit het zuiden op te pikken. Het spant erom of dat lukt. Vanmiddag zal hij een langere arm bevestigen omdat de schotel net niet 90 graden gedraaid kon worden, omdat de rand van de schotel dan tegen de muur kwam en dus niet verder wilde en geen signaal van astra ontving.

Nou ja, mocht er geen signaal zijn, dan zeg ik dat hij het toch maar op t schuurtje moet bevestigen. Als 100 meter ok is, dan zal 15 meter zeker goed zijn.

Geplaatst:

heb zelf 25 m coax uit de bouwmarkt naar mijn schotel gelegd en dat draait al jaren zonder problemen....dus die 15 m....kan best

Geplaatst:
Origineel bericht van: lorana
Volgens hem was 15 meter toch wel het maximale anders zou het signaal voor de zenders van canal digitaal niet optimaal kunnen overkomen. Hij wilde het daarom niet aan het schuurtje 15 meter verder in de tuin plaatsen. Dat leek mij namelijk het beste. Nu heeft hij de schotel aan de muur bevestigd aan de achterkant van het huis op 2 en half meter hoogte, die muur staat pal op het oosten. Dus moet de schotel 90 graden gedraaid worden om ontvangst uit het zuiden op te pikken. Het spant erom of dat lukt. Vanmiddag zal hij een langere arm bevestigen omdat de schotel net niet 90 graden gedraaid kon worden, omdat de rand van de schotel dan tegen de muur kwam en dus niet verder wilde en geen signaal van Astra ontving.
Nou ja, mocht er geen signaal zijn, dan zeg ik dat hij het toch maar op t schuurtje moet bevestigen. Als 100 meter ok is, dan zal 15 meter zeker goed zijn.

En moet je die gast ook betalen, want die lijkt me zijn geld niet waard.
Als jij als klant zegt "daar wil ik de schotel", dan moet die daar toch komen, tenzij met een grondige reden waarom het niet kan.
De uitleg dat ontvangst van canal digitaal niet optimaal ging zijn bij een kabel van 30 meter, dat is al hellemaal van de pot gerukt.
Waarschijnlijk had hij niet veel zin om de schotel verder te plaatsen, dat zal de reden zijn.
Men overbrugt gemakkelijk 100 m met degelijk materieel.
Even ter verduidelijking, de LNB in de schotel is de eigenlijke ontvanger en die zet het ontvangen signaal om naar een lagere frequentie en dat word afgeleverd aan de Decoder.
Het is dit signaal dat over de coaxkabel loopt, en dat heeft niks meer te maken met wat van de satelliet afgestraald word.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:
Origineel bericht van: mebo870

En moet je die gast ook betalen, want die lijkt me zijn geld niet waard.
Als jij als klant zegt "daar wil ik de schotel", dan moet die daar toch komen, tenzij met een grondige reden waarom het niet kan.
De uitleg dat ontvangst van canal digitaal niet optimaal ging zijn bij een kabel van 30 meter, dat is al hellemaal van de pot gerukt.
Waarschijnlijk had hij niet veel zin om de schotel verder te plaatsen, dat zal de reden zijn.
Men overbrugt gemakkelijk 100 m met degelijk materieel.
Even ter verduidelijking, de LNB in de schotel is de eigenlijke ontvanger en die zet het ontvangen signaal om naar een lagere frequentie en dat word afgeleverd aan de Decoder.
Het is dit signaal dat over de coaxkabel loopt, en dat heeft niks meer te maken met wat van de satelliet afgestraald word.

En daar ben ik het volkomen mee eens!
Die vent is gewoon een luie donder die wel geld wil cashen maar er niet voor wil werken.
Zoek alsjeblieft een ander op, want deze man is zijn geld echt niet waard!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

"off topic"

@sattaz

alle schotels zijn kogelvrij..tenzij er een kogel in zit.

Ik hoop dat je bedoeld kogelwerend....lijkt me ook erg gevaarlijk.

"on topic"

De lengte van de kabel is natuurlijk afhangelijk van de spullen die gebruikt worden, 100 meter is natuurlijk wel onder ideale omstandigheden lijkt mij.

wie weet wat morgen brengt........ik niet....ik weet niet eens wat er gisteren gebeurde

Geplaatst:

als je er met een hagelgeweer op schiet zijn schotels in een fractie van de tijd niet kogelvrij.

Geplaatst:

Nou bedankt voor jullie ontzettend overtuigende antwoord! wink Ik heb de man persoonlijk niet hoeven te betalen, maar moest wel 99 euro betalen aan canal digitaal voor

het materiaal (schotel, ontvanger kabel, etc) en daarbij inbegrepen was het installeren en aansluiten van de schotel. Ik heb namelijk een basisabonnement genomen bij canal digitaal van 9,95 per maand. Bovendien lijkt het me zo leuk om naar andere buitenlandse kanalen te kunnen kijken, vandaar dat het idee van een schotel me wel trok. Het liefst zou ik later ook een grote schotel willen waarop de hele wereld aan satelieten bereikbaar is. Maar ja eerst maar zo.

De langere arm heeft hij geinstalleerd aan de huismuur dus, zodat ik nu wel bereik heb naar de astrasateliet.

Wie weet dat ik het ooit wel op het schuurtje of zelfs gewoon in de tuin zet als ik van plan ben een grotere schotel te nemen. Nu ik weet dat de ontvangst toch wel goed is bij langere afstanden...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen