Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand een linux file manager zoals total commander voor windows?

Heb al vanalles geprobeerd maar steeds nog geen ideale total commander kloon gevonden.

Tux-commander komt nog het meest in de buurt maar netwerk-mogelijkheden werken niet goed bij mij.

Moet ook gebruikt worden om met dreamboxen te werken dus netwerk

moet goed werken in de filemanager.

Geplaatst:

Als je genoegen neemt met een Console programma kan je Midnight Commander (mc) overwegen. Het lijkt zeer sterk op het oude Norton Commander voor MS-DOS.

Als je meer een GUI programma zoekt kan je Krusader eens overwegen, het is niet helemaal hetzelfde als Total Commander maar mischien is het iets voor je.

Geplaatst:
Citaat:
Als je genoegen neemt met een Console programma kan je Midnight Commander (mc) overwegen. Het lijkt zeer sterk op het oude Norton Commander voor MS-DOS.

Als je meer een GUI programma zoekt kan je Krusader eens overwegen, het is niet helemaal hetzelfde als Total Commander maar mischien is het iets voor je.

ken zowel mc als krusader, met mc kan ik geen ftp-verbinding maken(is wel mogelijk met mc maar lukt niet)
en krusader werkt fijn alleen kan je er niet snel attributen van files mee veranderen, zoals bv chmod 755 of 644 voor alle files in een dir.

ps ik gebruik ook debian (kanotix)
Geplaatst:

ikzelf gebruik onder linux (naast de shell) MC en krusader. ik las vorige week op tweakers de bespreking over Beesoft Commander, een gpl norton commander kloon. Ik heb er (nog) geen ervaring mee. zie klik

Veel succes

Pandit

Geplaatst:
Citaat:
Weet iemand een linux file manager zoals total commander voor windows?
Heb al vanalles geprobeerd maar steeds nog geen ideale total commander kloon gevonden.
Tux-commander komt nog het meest in de buurt maar netwerk-mogelijkheden werken niet goed bij mij.
Moet ook gebruikt worden om met dreamboxen te werken dus netwerk
moet goed werken in de filemanager.

Op de amiga hadden we er maar 1 die zo en zo de beste was genaamd directory opus, hij is gecloned/geported ik heb Directory opus nu zelf ook onder winxp, hij is ook gecloned/geported naar linux.

http://dopus.free.fr/clones.php

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen