Ga naar inhoud


Printen en internet via 2 routers ..hoe in te stellen?


Gast robert66

Aanbevolen berichten

Ik maak gebruik van internetplusbellen, en moet daarbij helaas gebruik maken van de experiabox. Dat geeft problemen. Ik heb een printer in 1 kamer staan die ik wil aansluiten via een ethernet verbinding op de experiabox. Die box staat echter 10 meter verder op, een kabelverbinding is geen optie.

Ik heb ook al een printserver gedacht maar dat niet werkend te krijgen met de experiabox. Nu dacht ik laat ik bij de printer een tweede router zetten, en de printer daar op aan sluiten. Maar dan heb ik dus twee routers. Daaraan wil ik een stuk of 4 pc's koppelen, draadloos, die allemaal op internet moeten kunnen en dus ook allemaal nog eens moeten kunnen printen. De experiabox zorgt dus voor de interverbinding en de tweede router is er eigenlijk om te kunnen printen. Kan iemand me verder hel[en hoe ik dit kan instellen, want in feite zit ik nu toch met twee netwerken? Het ene door de experiabox en het andere door de tweede router. Hoe stel ik dat dan in op de pc's , ik bedoel de draadloze verbindingen. Het klinkt misschien vaag, maar ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Experia box met DHCP laten staan, maar dan als DHCP range .20-.250, de 2de router vast instellen als .10 en DCHP uit, de printer (of printserver) als .11

Iedereen in hetzelfde subnet dus dan gaat het vanzelf goed.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankn je wel voor je reactie. Mijn eerste probleem was de printer.

Ik ben over gegaan op bluetooth adapters, en het werkt nu ok.

Het scheelt me ook weer een tweede router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...