Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Digipaps:

Gaat het hier om dezelfde TV..?

Als dat zo is, dan is het juk van de TV niet alleen verdraaid, maar ook naar achteren geschoven.

Remedie: schroef op de klem aan de beeldbuishals los draaien met een niet magnetische schroevendraaier. en het gehele juk met de hand draaien terwijl de TV aanstaat. (Denk eraan dat je geen opsodemieter krijgt, dus één hand op de rug en met de andere hand voorzichtig draaien.

Het beste doe je dit met een testbeeld.

Heb je geen testbeeld, dan neem ik altijd een teletext blz. om het kader weer recht te zetten.

Staat het beeld weer recht, dan is de kleurvlek waarschijnlijk ook weg.

Is het beeld recht en de kleurvlek niet weg, moet je het juk naar voren tegen de beeldbuis aandrukken tot het niet meer verder gaat.

Gaat de vlek nog niet weg dan heel voorzichtig naar achteren trekken tot de vlek weg is.

Dit heet dynamische convergentie.

Daarna schroef weer vastdraaien met een niet magnetische schroevendraaier.

Calibreren van consumer TV´s is een zinloze geldmakerij. Nooit aan beginnen. Dat zie je nu wel weer.

Geplaatst:

@ svetik,

Bedankt voor je reactie, nee het gaat hier om 2 verschillende TV's echter ze zijn beide gecalibreerd.....helaas.zou ik bijna zeggen.

Jouw tip is voor beide TV's bruikbaar lijkt mij zo...en dus zal ik dit eens uitproberen..thanks..

digipaps

digipaps

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Geplaatst:

Service menu voor Sony TV's; zet je tv uit op standby, vervolgens druk je op "5", "volume up" en tot slot het knopje "[]" (leeg schermpje). Dan krijg je een heleboel tekens in beeld. Op de plaats waar normaal de zendernummers staan staat dan "TT". Druk dan op "menu". Dan zit je in het servicemenu. Maar pas op; je kan een hoop verklooien eraan, dus eerst de waardes opschrijven voordat je wat gaat veranderen!

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Geplaatst:

Citaat:
Service menu voor Sony TV's; zet je tv uit op standby, vervolgens druk je op "5", "volume up" en tot slot het knopje "[]" (leeg schermpje).

Gaat helaas niet lukken op deze manier, als je tv op standby staat en je drukt op "5" gaat hij meteen aan.

Juist is DISPLAY ( Info ), 5 , Volume + , Tv toets ( het lege schermpje )

Citaat:
Bedankt voor je reactie, nee het gaat hier om 2 verschillende TV's echter ze zijn beide gecalibreerd.....helaas.zou ik bijna zeggen.

Jouw tip is voor beide TV's bruikbaar lijkt mij zo...en dus zal ik dit eens uitproberen..thanks..

Maar als de tv door een bedrijf is "gecalibreerd " zou ik terug gaan

Ze hebben duidelijk hun werk niet goed gedaan.

Geplaatst:
Citaat:

Juist is DISPLAY ( Info ), 5 , Volume + , Tv toets ( het lege schermpje )

Dit is idd de juiste sequence, maar even ter verduidelijking, mocht iemand het willen weten: op de afstandsbediening is 'DISPLAY (info)' de 'i+' knop rechtsonder op de bovenste keypad en de 'tv toets' heet 'officieel' de 'teletext off' knop en is de tweede van links bovenin de afstandsbediening.

Citaat:

Maar als de tv door een bedrijf is "gecalibreerd " zou ik terug gaan

Ze hebben duidelijk hun werk niet goed gedaan.

Helaas is dit door een prutser van het forum gebeurd (was er zelf niet bij, mocht alleen het schitterende resultaat aanschouwen).

Maar goed, TV is inmiddels als terras-tv gedegradeerd en zijn taak is overgenomen door een Bravia LCD.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen