Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met wat is de kwaliteit van de onderstaande divx film te vergelijken,(vhs - Svhs - VCD - SVCD

Video Bitrate: 1200 kbps

Video Size: 640 x 360 (16:9 - 1.778:1)

Video Frame rate: (ALL) 25.000 fps

Zover ik het kan zien is het een pal film met 16:9 beeld vehouding,maar wat betekent dit nou weer (16:9 - 1.778:1)

Kortom tips voor het programma TMPG Encoder is welkom ,voor de beste instellingen.

Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s

Geplaatst:
Citaat:
Met wat is de kwaliteit van de onderstaande divx film te vergelijken,(vhs - Svhs - VCD - SVCD

Video Bitrate: 1200 kbps
Video Size: 640 x 360 (16:9 - 1.778:1)
Video Frame rate: (ALL) 25.000 fps

Zover ik het kan zien is het een pal film met 16:9 beeld vehouding,maar wat betekent dit nou weer (16:9 - 1.778:1)

Kortom tips voor het programma TMPG Encoder is welkom ,voor de beste instellingen.

Wat wil je ermee maken? (S)Vcd/dvd enz.?

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

is beste vergelijkbaar met SVCD.

Omzetten vind ik zonde van de tijd en ik heb daarom een no-name (ok yamada) divx speler gekocht. Met TMPGEnc heb ik dan ook geen ervaring.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Dan bitrate op min 4000 zetten en evt. ffdshow erbij draaien om het beeldformaat goed te krijgen. je kan em dan op 16:9 of 3:4 zetten. Je kan in de preview kijken of je formaat goed is.

Groeten Thomas

Geplaatst:

Resultaat zal idd niet geweldig zijn omdat het bronbestand al slecht is.

Groeten Thomas

Geplaatst:

je opmerking m.b.t. het bronbestand is m.i. onzin. Zit vaak ergens tussen DVD en Sat TV in waarbij ik het dichter bij DVD vind.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:
Citaat:
je opmerking m.b.t. het bronbestand is m.i. onzin. Zit vaak ergens tussen DVD en Sat TV in waarbij ik het dichter bij DVD vind.

Hier ben ik het niet mee eens. Als je een redelijke DVD speler hebt welke je met een goede scartkabel RGB hebt aangesloten ( hetzelfde geld ook voor sat reciever ) vind ik dat het beeld stukken beter is als divx.

Zeker als je het op 2,40 meter breed gaat kijken is het verschil erg groot.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:
Citaat:

Video Bitrate: 1200 kbps (DivX) is volgens mij heel laag vergeleken met een dvd of sat tv.

Geplaatst:
Citaat:
Hier ben ik het niet mee eens. Als je een redelijke DVD speler hebt welke je met een goede scartkabel RGB hebt aangesloten ( hetzelfde geld ook voor sat reciever ) vind ik dat het beeld stukken beter is als divx.

Zeker als je het op 2,40 meter breed gaat kijken is het verschil erg groot.

ik kijk ook op een beamer (panasonic AE900) via DVI/HDMI connectie net een Oppo dvd divx speler. Met mijn setup ervaar ik een goede Divx-rip als beter dan satelliet TV.
Vergelijk kan beinvloed zijn omdat mijn satelliet ontvanger via scart RGB is aangesloten en de Oppo speler bekend staat om zijn goede beeldkwaliteit over de dvi uitgang.

Geplaatst:
Citaat:
Video Bitrate: 1200 kbps (DivX) is volgens mij heel laag vergeleken met een dvd of sat tv.

de compressie van divx is een stuk effectiever en beeldmateriaal is vaak volledig progressief waardoor je geen de-interlacing problemen hebt. Invloed van dat laatste ligt ook aan de setup waarmee je de video bekijkt.

Geplaatst:

Nou ik heb besloten om een Divx speler te kopen ,vandaag even rond gekeken maar de verkoper zij dat je met de goedkopere merken de divx 6.0 niet kan afspelen maar 5 of lager wel,hij had er ook een van philips die kon het wel ,maar die was een stuk duurder.Of is dat een verkoop praatje.

Geplaatst:
Citaat:
Nou ik heb besloten om een Divx speler te kopen ,vandaag even rond gekeken maar de verkoper zij dat je met de goedkopere merken de divx 6.0 niet kan afspelen maar 5 of lager wel,hij had er ook een van philips die kon het wel ,maar die was een stuk duurder.Of is dat een verkoop praatje.

goedkopere merken spelen niet altijd minder af dut dat is een verkooppraatje. Alle merken maken gebruik van maar een paar dezelfde chipsets en die chipset bepaald wat er afgespeeld kan worden.
Zie divxtest.com voor vergelijk. De versie 1 test bevat meer spelers maar de v2 test omvat meer tests.
Kijk daar welke speler meer codecs kan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen