Ga naar inhoud


Franse TNT aanbod voor eind 2006 op AB3


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Citaat:
Er stond over dit alles een artikel in de Figaro ...........

Hier een LINK naar het artikel.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er gaan geruchten de ronde dat de groep rond TF1 een aparte overeenkomst zou hebben afgesloten met Eutelsat voor de huur van (een) transponder(s) op AB3 teneinde verschillende kanalen van deze groep aan te kunnen bieden, los van het TNT-aanbod.

 

Meer weet ik er ook niet over, heb het gelezen op het forum van tvnt.net.

 

Zoals gebruikelijk in dit onderwerp, wait and see.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Er gaan geruchten de ronde dat de groep rond TF1 een aparte overeenkomst zou hebben afgesloten met Eutelsat voor de huur van (een) transponder(s) op AB3 teneinde verschillende kanalen van deze groep aan te kunnen bieden, los van het TNT-aanbod.

Meer weet ik er ook niet over, heb het gelezen op het forum van tvnt.net.

Zoals gebruikelijk in dit onderwerp, wait and see.

Greets


Dat gaat geloof ik om MPEG4/HD

Wat mij meer interesseert is het pakket van TNT via CSF op Astra-1.

Technisch gezien veel interessanter en wellicht ook gunstig op termijn voor TV VLaanderen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat mij meer interesseert is het pakket van TNT via CSF op Astra-1.

 

Technisch gezien veel interessanter en wellicht ook gunstig op termijn voor TV VLaanderen...

 

Ongetwijfeld, maar of TVVlaanderen gans het TNT-pakket gaat doorgeven .... ?

 

Ik heb er zeker geen bezwaar tegen, maar zie dat niet direct gebeuren.

 

TF1 misschien, maar zeker geen M6, dewelke in België zelfs niet via de kabel in Wallonië te ontvangen is. (zou zijn oorsprong vinden in een vriendenakkoord van de TF1-groep met RTL om deze zender in België niet te brengen)

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op telesatellite.com viel te vernemen dat TF1 en M6 vanaf december deel zullen gaan uitmaken van het canalsat aanbod op Astra 1.

 

Vervolgens zou er op termijn nog slechts één sat weerhouden worden voor de uitzendingen van de fusiegroep TPS - Canalsat, hetzij HB hetzij Astra 1.

 

In alle geval kan voor beide boeketten één en ander aan herschikking verwacht worden.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is heel goed nieuws, naar verwachting zullen de franse kanalen naar de HB migreren, waardoor er weer meer wat ademruimte ontstaat voor het nederlandse (regionale) aanbod.

 

Mochten de franse zenders weggaan van de hotbird, zal het op de astra natuurlijk NOG krapper worden, maar dat zie ik niet onmiddellijk gebeuren, aangezien de astra toch duurder is dan de hotbird en de meeste franse schotels op de hotbird gericht staan...

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
dat is heel goed nieuws, naar verwachting zullen de franse kanalen naar de HB migreren, waardoor er weer meer wat ademruimte ontstaat voor het nederlandse (regionale) aanbod.

Mochten de franse zenders weggaan van de hotbird, zal het op de astra natuurlijk NOG krapper worden, maar dat zie ik niet onmiddellijk gebeuren, aangezien de astra toch duurder is dan de hotbird en de meeste franse schotels op de hotbird gericht staan...


Dat zou helemaal niet leuk zijn voor de Franse zenders in het TV Vlaanderen pakket (FR2/3) dus hopen dat dat niet gebeurd dat alles naar de Hotbird gaat!

En wat dacht je van de Franse radiozenders die nu op CSF/Astra zitten...die kan de TVV/CDS kijker dan ook niet meer ontvangen.

Zou erg jammer zijn!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook dat Canalsat meer abonnementen had dan TPS en bovendien is het Canalsat dat TPS overneemt.

 

Ik zie ze zo snel nog niet veranderen naar HB alléén.

 

Ter info TPS Star vanaf december ook op Astra en vanaf zeer binnenkort Canal + Le Bouquet beschikbaar op HB (tot 30 november gratis voor TPS abonnees)

 

Greets

 

 

PS Ondertussen gevonden Canalsat ongeveer 3 miljoen klanten, TPS ongeveer 1,5 miljoen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de voorwaarden van de overname is dat indien ze willen overgaan naar één satelliet, ze verplicht zijn om een "appel d'offres" te organiseren en dan de beste te selecteren.

 

Wait and see zeker.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een van de voorwaarden van de overname is dat indien ze willen overgaan naar één satelliet, ze verplicht zijn om een "appel d'offres" te organiseren en dan de beste te selecteren.

Wait and see zeker.

Greets.


Ik verwacht dan eerder dat het in Frankrijk gevestigde Hotbird en Astra een soort compromis houden! In Spanje is indertijd ook om diverse redenen afgesproken met Digital+ via Astra én Hispasat verder te gaan.

Als CSF van Astra afgaat...revolutie in de Sat wereld!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een artikel op Telesatellite (nieuwsberichten) zou de bevoegde minister verklaard hebben dat binnen de 4 maanden de TNT-zenders op sat zouden komen. (in tegenstelling tot een uitspraak van hem dezelfde dag dat dit nog voor einde 2006 zo zou zijn)

 

Zoals ondertussen gebruikelijk aangaande dit onderwerp, onduidelijkheid troef.

 

Hierna link naar het artikel in het Frans :

 

http://www.telesatellite.com/actu/tp.asp/tp/20237

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...