Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede dag,

Even een vraag. M'n vorige server is overleden. Dit was een windows server met apache. Vanwege veiligheid maar overgeschakeld naar linux, maar niet veel ervaring hiermee. Ik ben de server aan het installeren volgens de omschrijving te vinden bij: http://www.howtoforge.com/perfect_setup_suse_10.0_p5 Echter loop ik vast bij de opdracht: cd /tmp/ <enter>

wget --passive-ftp ftp://ftp.proftpd.org/distrib/source/proftpd-1.2.10.tar.gz

Ik krijg dan de melding -bash: wget: command not found

Doe ik nu iets fout, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst:

Doe eens: 'whereis wget'...in een terminal, om te kijken of wget standaard bij SuSe wordt aangeboden.

Geplaatst:

antwoord:

wget:

Ik had het bestand al op een andere comp binnengehaald en op een cd gezet.

Uitgepakt met tar. Na de opdracht ./configure krijg ik de melding "no acceptable C compiler found in $PATH"

Ik zou haast zeggen dat er met de installatie iets niet helemaal lekker is gegaan.

Geplaatst:
Citaat:
...Ik zou haast zeggen dat er met de installatie iets niet helemaal lekker is gegaan.

Ja...begin eens opnieuw dan.
Geplaatst:
Citaat:
antwoord:

wget:

Ik had het bestand al op een andere comp binnengehaald en op een cd gezet.

Uitgepakt met tar. Na de opdracht ./configure krijg ik de melding "no acceptable C compiler found in $PATH"

Ik zou haast zeggen dat er met de installatie iets niet helemaal lekker is gegaan.

De installatie is wel lekker gegaan, alleen je hebt in dit geval de compiler pakketten niet geinstalleerd.
Maar als je suse installeerd, waarom dan zelf nog aan de gang gaan met het compileren van pakketten.

Gewoon suse rpm pakket erop mikken en klaar.. ipv zelf proftpd compileren en instellen.
Geplaatst:

Ik heb m'n server dus geïnstalleerd via deze beschrijving: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1104513 Zeer duidelijk! In linux ben ik nog al een leek, dus vandaar.

Alles lijkt nu dus te draaien. Echter ik wil dus 2 gebruikers aanmaken. Een voor me zelf, en een voor onze duikclub. Middels 2 aangemaakte, interne IP adressen moeten deze te benaderen zijn. ISP maak dit ook allemaal aan, maar het is net of de DNS server niet goed werkt.De IP adressen zijn aan te spreken, maar ik krijg een scherm wat meld dat dit een shared-IP adres betreft. Ik moet volgens dit scherm de pagina's via hun domein benaderen.

Als ik nu het aangemaakte domein-adres probeer te benaderen, meld de browser mij dat dit adres niet bestaat.

Weet iemand hoe ik dit kan controleren?

PS een pingopdracht op IP-adres --> alles OK

een pingopdracht op domein-adres --> fout, adres niet te vinden

Geplaatst:

Deze domeinen moeten wel echte domeinnamen zijn.

Voor controle kan je op de computer waarmee je wil kijken de ip van de dnsserver in de dns invullen en dan kan je hem zelf wel zien maar de wereld nog niet.

Als je een domainnaam aanvraag kan het 24 uur duren eer het verwerkt is.

In het weekend, bijv vrijdagmiddag kan het zelfs maandag worden.

Geplaatst:

Wat ik dus wil, is binnen mijn netwerk 2 websites opzetten. Een voor mezelf, en een voor onze duikclub. Onze duikclub heeft een eigen domeinnaam + web bij een ISP. Voor het ledengedeeltje wil ik dus bij mij op het netwerk een site maken. Deze wordt dan vanaf de openbare site door gerouteerd naar mijn eigen IP adres. De bedoeling is dan dat vanaf hier door gerouteerd wordt naar het IP adres binnen mijn eigen netwerk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen