Ga naar inhoud


Opnemen DVD/Harddiskrecorder van satellietontvanger DSR2211


Gast

Aanbevolen berichten

Vanuit de satellietontvanger DSR2211 kun je de opnamen op de DVDRW(HD)starten/beheren, volgens de produktspecificatie. Op de DVDRW(HD) is scart Ext.2 ingesteld op Automatic Satellite Recording. Deze scart Ext.2 is verbonden met de VCR/DVD scart op de DSR2211. Echter de DVDRW(HD) start niet automatisch als deze geprogrammeerd is op de DSR2211. Hoe is dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst welkom op dit board 307hans.

 

Het klopt helemaal wat je schrijft 307hans.

 

Je Philips decoder kun je programmeren (zie paragraaf 6.3 van je handleiding)

om je decoder op de juiste tijd en kanaal te starten van uit standby.

Daarnaast moet je ook je VCR/DVD programmeren om op dezelfde tijd met opnemen te beginnen.

 

Je Philips satelliet decoder start dus niet het opnemen van je DVD recorder.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DVDR3330H, dit is dezelfde alleen de harde schijf is wat groter. Ook "opname van sat" op ext. 2. Ik meet wel dat pin 8 op de scart vanuit de satellietontvanger niet gestuurd wordt (12Volt). Wat is het serienummer van de DSR2211 en wanneer is die gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DSX 7072,maar deze menustructuur is gelijk aan die van de DSR 2211(op de optie snelladen na).

Je moet dus wel de scartkabel(het liefst volledig bedraad) tussen ext.1 van de sat reciever en ext.2 van de dvd recorder aansluiten.

 

Groeten It Feintsje

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste scart (TV) op de satellietontvanger stuurt de DVDrecorder wel aan, ook als je hem normaal aanzet om TV te kijken. Dit is echter niet de bedoeling. Scart 2 van de satellietontvanger, waar VCR bij staat, moet de DVDrecorder aansturen binnen het ingestelde tijdsblok. Dat doet hij juist niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,is bij mij ook het geval.Als ik tv wil kijken moet ik eerst de dvd recorder aanzetten en vervolgens de sat ontvanger,andersom begint 'ie spontaan op te nemen.De DVD recorder reageert namelijk op de puls die de sat ontvanger meestuurt als deze aangaat.En dat de dvd recorder in deze configuratie op scart 2 aangesloten moet worden kan ik nergens ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...