Ga naar inhoud

Netwerk aanleggen mogelijk met volgende hardware?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zou een netwerkje willen aanleggen om mijn 2 PC's op het internet te krijgen, samen met mijn sat-reciever, nu heb ik volgende hardware staan:

- Alcatel Speedtouche Home ethernet aansluiting

- Hub met 4 poorten

- 2 PC's

- Sateliet ontvanger

Nu zou ik constante verbinding moeten hebben met 1 computer en de sat reciever en de andere PC zou uit en aan gaan maar dit alles zonder hoeven in te loggen telkens, dus de modem moet altijd verbinding hebben met het internet ongeacht welk apparaat er aan of uit staat... kan dit met deze hardware of niet? Dus zoek eigenlijk een soort router opstelling te maken.

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ja hoor, dat kan...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

speedtouch gaat denk ik naar de 4 poort switch dus moet je dhcp uizetten. dus dan blijven er 3 poorten open 2 pc en DB

Geplaatst:

Weet iemand ergens een goede handleinding hoe dit allemaal werkt?

Geplaatst:
Citaat:
Weet iemand ergens een goede handleinding hoe dit allemaal werkt?

Geef je modem een vast lokaal ip.
bijv.

MODEM 192.168.1.1

PC1 192.168.1.2
dns 192.168.1.1
gateway 192.168.1.1

PC2 192.168.1.3
dns 192.168.1.1
gateway 192.168.1.1

u ziet nu de logica alles eigen nummer en routed naar je modem, dit kun je dus ook met een sat ontvanger doen als deze een utp aansluiting heeft.
Geplaatst:

Moet ik niet eerst van men home een pro versie maken vooraleer ik dit allemaal kan via de patch? Kan namelijk niet in de instellingen van men modem via http://10.0.0.138

Geplaatst:
Citaat:
Moet ik niet eerst van men home een pro versie maken vooraleer ik dit allemaal kan via de patch? Kan namelijk net in de instellingen van men modem via http://10.0.0.138

Dat heeft niets te maken met windows, neem je modem handleiding er even op na hoe die te benaderen, en zet je eerste pc even op DHCP want gaat er vanuit dat je modem dat nu nog staat dus kan je hem met een vast gegeven ip niet benaderen.

Dus even 1 pc op dhcp daarmee je modem benaderen, daar lokaal ip vast nr geven dan je pc erna ook vast nr geven en dan zou het moeten werken, zit niet aan de dns settings van je modem want die routen naar je internet provider lokaal ip is enige wat je modem moet meegeven.
Geplaatst:

PC1 is DCHP ingeschakeld, het enige is dat ik men modem niet kan benaderen, handleiding hier niet meer bij de hand, waarschijnlijk verloren gegaan tijdens onze verhuis.

Geplaatst:
Citaat:
PC1 is DCHP ingeschakeld, het enige is dat ik men modem niet kan benaderen, handleiding hier niet meer bij de hand, waarschijnlijk verloren gegaan tijdens onze verhuis.

Wat voor type nr heeft dat modem, ik weet op zekers wel dat je die handleiding online kunt verkrijgen.
Geplaatst:

Handleinding gevonden op het inet, nog even doornemen nu.

Geplaatst:

mmm blijkbaar een andere versie want staat dezelfde ip op 10.0.0.138, mijne is de Alcatel Speed Touch Home, model nummer: 3EC 18605 BC AC 08

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen