Ga naar inhoud

Netwerk aanleggen mogelijk met volgende hardware?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
mmm blijkbaar een andere versie want staat dezelfde ip op 10.0.0.138, mijne is de Alcatel Speed Touch Home, model nummer: 3EC 18605 BC AC 08

Misschien een reset nodig op je modem?

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Modem is net volledig gereset en nog steeds geraak ik niet in de modem settings, vreemd.

Geplaatst:

Als je je netwerkverbinding bekijkt moet je kijken naar dns server. Die type je in de adres balk en je komt bij je modem.

1183626-naamloos.JPG

Bij mij dus 10.0.0.138

Anders kan je het programma ipscan gebruiken. Google op ipscan (klik op bovenste link) dowload ipscan en je kan je netwerk afscannen.

post-22579-1318258738,8294_thumb.jpg

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Er moet hier toch iets fout ingesteld staan want ik krijg als ik mij lan verbinding open een gans ander scherm, zie bijlage hiervoor.

Weet wel dat ik via een ADSL verbinding werk en dus altijd login en paswoord moet ingeven, dus mijn router zou mij constant geconnect moeten hebben en indien de verbinding uitvalt opnieuw connecten.

post-24748-1318258738,8458_thumb.jpg

Geplaatst:

Hoe kun je nou een dns servers hebben met het ip adres 10.0.0.138 als je gatewayadres 192.168.1.1 is?

Je hebt dan ook een router ertussen zitten neem ik aan?

Geplaatst:

Ja ik heb een speedtouch modem zonder router. Dan een losse etech router en voor de draadloze apparatuur nog een Linksys ap buiten aan de voorgevel.

Groeten Thomas

Geplaatst:

Wat moet ik nu doen? Via ip adress kan ik niet inloggen op men modem.

Geplaatst:

lijkt dat modem op dit plaatje.. afbeelding

ST605_45.jpg

je PC´s in het netwerk staat op een andere subgroep

je ebruikt 192.168.1.xxx

je modem behoort tot de range 10.0.0.XXX

je pc moet je dus kortstondig even op een ander ip zetten (ik gebruik bijvoorbeeld 10.0.0.150)

als je PC op dezelfde range staat als de speedtouch kun je hem benaderen met http://10.0.0.138

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

JA daar lijkt hij op, maar zie nergens bij eigenschappen van mijn verbinding dns server staan. Enkel ip adres van server en client. IP adressen beginnen met 80.201.42.xxx, als ik die ingeef kan hij niks vinden.

Geplaatst:

Dat maakt toch niet uit? Dat zou betekenen dat je alleen webpagina's in je netwerk kan bekijken.... Of begrijp ik je verkeerd?

Groeten Thomas

Geplaatst:

Even het proggie IpScan dowloaden en range eens scannen. Misschien dat ie in die range zit....

Groeten Thomas

Geplaatst:

Moet ik niet eerst van men home een pro versie maken vooraleer ik dit allemaal kan via de patch?

yup, anders gaat ie alleen maar als modem fungeren. oke, je kan Windows dan wel als router instellen maar die routerfunctie valt weg als je je PC uitzet, eerst tweaken naar de pro versie : boink

oehoe,

merDe

deze ruimte is te huur

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen