Penthe Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Citaat: mmm blijkbaar een andere versie want staat dezelfde ip op 10.0.0.138, mijne is de Alcatel Speed Touch Home, model nummer: 3EC 18605 BC AC 08 Misschien een reset nodig op je modem?
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Modem is net volledig gereset en nog steeds geraak ik niet in de modem settings, vreemd.
Thomas2000 Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Als je je netwerkverbinding bekijkt moet je kijken naar dns server. Die type je in de adres balk en je komt bij je modem. Bij mij dus 10.0.0.138 Anders kan je het programma ipscan gebruiken. Google op ipscan (klik op bovenste link) dowload ipscan en je kan je netwerk afscannen. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Er moet hier toch iets fout ingesteld staan want ik krijg als ik mij lan verbinding open een gans ander scherm, zie bijlage hiervoor. Weet wel dat ik via een ADSL verbinding werk en dus altijd login en paswoord moet ingeven, dus mijn router zou mij constant geconnect moeten hebben en indien de verbinding uitvalt opnieuw connecten.
Thomas2000 Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Je kan ook naar www.watismijnip.nl gaan en dat ip adres in vullen in je adres balk voeren. wel http ervoor zetten natuurlijk. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Hoe kun je nou een dns servers hebben met het ip adres 10.0.0.138 als je gatewayadres 192.168.1.1 is? Je hebt dan ook een router ertussen zitten neem ik aan?
Thomas2000 Geplaatst: 8 juli 2006 Geplaatst: 8 juli 2006 Ja ik heb een speedtouch modem zonder router. Dan een losse etech router en voor de draadloze apparatuur nog een Linksys ap buiten aan de voorgevel. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Wat moet ik nu doen? Via ip adress kan ik niet inloggen op men modem.
Penthe Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 plug je modem eens per direct op je pc zonder de hub ertussen, en probeer het dan nog eens.
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 lijkt dat modem op dit plaatje.. afbeelding je PC´s in het netwerk staat op een andere subgroep je ebruikt 192.168.1.xxx je modem behoort tot de range 10.0.0.XXX je pc moet je dus kortstondig even op een ander ip zetten (ik gebruik bijvoorbeeld 10.0.0.150) als je PC op dezelfde range staat als de speedtouch kun je hem benaderen met http://10.0.0.138 cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 JA daar lijkt hij op, maar zie nergens bij eigenschappen van mijn verbinding dns server staan. Enkel ip adres van server en client. IP adressen beginnen met 80.201.42.xxx, als ik die ingeef kan hij niks vinden.
Thomas2000 Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Dat maakt toch niet uit? Dat zou betekenen dat je alleen webpagina's in je netwerk kan bekijken.... Of begrijp ik je verkeerd? Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Thomas2000 Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Even het proggie IpScan dowloaden en range eens scannen. Misschien dat ie in die range zit.... Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Ome Merde Geplaatst: 9 juli 2006 Geplaatst: 9 juli 2006 Moet ik niet eerst van men home een pro versie maken vooraleer ik dit allemaal kan via de patch? yup, anders gaat ie alleen maar als modem fungeren. oke, je kan Windows dan wel als router instellen maar die routerfunctie valt weg als je je PC uitzet, eerst tweaken naar de pro versie : boink oehoe, merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen