Ga naar inhoud


DM500c (Gemini 2.5.0) icm TV Home Digitaal - probleem met downloaden addons


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Na hier op het forum meerdere posts gelezen te hebben (en gebookmarked) over de configuratie van de Dreambox 500c (DM500c) in combinatie met @Home TV Digitaal ben ik op zoek gegaan naar deze mooie kabel ontvanger.

 

Vandaag heb ik dan eindelijk mijn handjes op een Dreambox 500c weten te leggen. Meteen ook een TV Digitaal kaartje gaan halen bij de electronica zaak op de hoek.

 

Ik heb wat posts gelezen (waaronder Appie's post over hoe de auto-updates te laten werken op de DM500c) en ik begin heel langzaam zicht te krijgen over het hoe en wat met betrekking tot de termen en software die gebruikt wordt.

 

Helaas kom ik echter niet ver met het configureren en ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het ook even niet meer zie.

 

Dat het allemaal niet "out-of-the-box" zou werken was mij al bekend. Maar dat kon mij niet echt schelen, aangezien ik wel hou van een uitdaging.

 

Omschrijving van wat ik allemaal gedaan heb tot dusver:

 

- DM500c aan het netwerk gehangen en een IP address gegeven in de settings.

- Verschillende settings ingesteld (taal, beeldformaat, etc).

- Een FTP sessie geopend naar de DM500c. Werkte perfect.

- Een Telnet sessie geopend naar de DM500c. Werkte ook perfect.

- Een ping gedaan naar google.com vanuit de telnet sessie om te kijken of de DM500c verbinding had met de buiten wereld. Werkte ook perfect.

 

Nu wilde ik wat addons erop zetten (NewCS & Evocamd) maar daar loop ik vast.

 

Ik ga naar:

- Setup

- Blue Panel

- Addons

- Download and Install

 

En dan krijg ik meteen een dik rood rondje met een witte X met de melding:

 

Can't connect! (check network settings)

(URL: 500/0250/addon.xml)

 

Da's vreemd, aangezien ik zeker weet dat de network settings goed zijn. De URL lijkt me ook een beetje vreemd, tenzij dit een local path is.

 

Ik ben echt niet te beroerd om dingen zelf uit te zoeken (aangezien je daar het meeste van leert) maar dit laat me een beetje denken dat er een foutje in het image zit. (Heb het image er al 3x op geflashed voor de zekerheid).

 

Heeft iemand dit eerder gehad en misschien een oplossing?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Spidey

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

 

Nou, ik ben in ieder geval alweer een stukje verder.

 

Ik heb de Fastlemmy 2.20 Revisited erop geflashed (omdat deze de addons er al in had zitten) en ik heb nu in ieder geval beeld.

 

Alleen, het beeld schokt en blokt constant en het geluid lijkt vertraagd. Het is alsof het geluid 2 of 3 keer zo langzaam gaat dan dat het zou moeten gaan.

 

Ik zit in Zuid Limburg en heb in een andere post een cables.xml gevonden en deze op de juiste plek op de DM500c gezet en toen een nieuwe scan gedaan.

 

Hij vindt echt veel kanalen, maar alle kanalen lijken bovenstaand probleem te hebben.

 

Iemand tips over hoe dit te verhelpen?

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

Spidey

 

 

[edit]

Extra info.

Bij de Transponder Scan zie ik 3 balkjes.

 

SNR - Deze staat eigenlijk redelijk stabiel op 92%. Soms zie ik hem even naar 93% springen en weer terug.

AGC - Deze staat stabiel op 58%.

BER - Staat redelijk stabiel 0 maar ik zie hem zo om de 3 tot 4 seconden naar 10 springen en weer terug.

 

Zelf zegt het mij niet veel maar misschien dat jullie meer met deze info kunnen.

 

Nogmaal bedankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...