Ga naar inhoud


Vreemde facturen Orange Family met Livebox


Aanbevolen berichten

Misschien dat andere mensen met het Orange (Wanadoo) family pakket hier ook last van hebben.

 

Na een dispuut over een telefoonrekening die veel te hoog was naar onze mening (en zelfs een afsluiting van het mailaccount waardoor ik de gespicificeerde rekeningen niet meer kon bekijken hierdoor) hebben we de gespecificeerde rekeningen per post gekregen. En wat viel daar op? Telefoongesprekken van uren die nooit plaats hebben kunnen vinden. Nu houd ik een connectielog bij en hé, toevallig werden al die telefoongesprekken onderbroken door een vastlopende Livebox. Dit wil dus zeggen dat als je aan het uitbellen bent en je Livebox vastloopt de telefoonteller door blijft tikken. Volgens Orange was dit 'jammer' maar niet onvoorkombaar door hen en dus moesten we toch betalen. Nu zullen we dit ook wel doen, maar die telefoongesprekken van soms 6 uur (en wat opviel is dat de teller precies doorgaat tot er een ander gesprek binnenkomt of uitgaat) zijn er nooit geweest.

 

Daarnaast is het ook zo dat er bijvoorbeeld midden in de nacht telefoongesprekken naar nummers de dag daarvoor gebeld zouden zijn geweest. Ook dit klopt niet als ik in de telefoons hier terugkijken. Het zijn allemaal gesprekjes van enkele seconden, maar je betaald dus wel het starttarief en/of de eerste minuut (in het geval van betaalde gesprekken). Misschien kunnen anderen hier ook eens naar kijken, samen sta je sterker. Want dat die Livebox vaak vastloopt is een probleem op zich, maar als deze dan doortikt is het al helemaal erg natuurlijk.

 

Oplossing van Wanadoo was overigens de Livebox niet zelf resetten maar direct hen opbellen. Ten eerste gebeurt het ook wel eens buiten hun openingstijden en daarnaast willen ze natuurlijk wel dat we naar hun dure 0900-nummer bellen. Ook de 0900-nummers vielen duur uit, en dat was bijna allemaal naar het Orange nummer, toeval?

 

Voor ons is het overigens: In november weer terug naar KPN met Belbasis en CPS eventueel aangevuld met een ATA met Betamax-accountje voor de landlijnen.. Internet werkt perfect, maar telefonie als een drol. En dat lijkt toch door die verdomde Livebox die eens per week daarvoor een reset nodig heeft te komen...

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...