Ga naar inhoud


Signaal opvangen via wireless router/AP en doorzetten via LAN


Aanbevolen berichten

Ik zoek een tijdelijke (ongeveer een week) en dus liefst zo goedkoop mogelijke oplossing om een zwak signaal toch goed naar een laptop (die ingebouwd wireless zonder aansluiting voor externe antenne heeft) te krijgen.

 

Ik heb zowel een Linksys WRT54G (v5) wireless router als een SMC 7904WBRB modem met ingebouwde AP. Is het jullie bekend of het toevallig met één van deze dingen mogelijk is om het signaal van een ander AP op te vangen en via één van de LAN-poorten door te zetten naar de PC of om het natuurlijk op te vangen en via wireless te repeaten. Voor zover ik weet is dit 2e alleen mogelijk als het andere AP van het zelfde merk/type is, en deze is van D-Link dus dat zou dan niet moeten gaan.

 

Iemand hier een antwoord op?

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het niet hetzelfde merk/type is word de snelheid langzamer. Als je die Linksys instel als ap in client mode en dan inlog op het signaal.

 

Repaeten op lage snelheid is bij alleen internet toch ook geen probleem?

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in die laptop niet een wifi kaart tijdelijk stoppen, zo een die een externe antenne heeft... heb vorig jaar er 1 gezien uit de US die flink gevoelig was en ook flink wat power (wirelessnl forum). Je had er zelfs een antenne op een kleefvoet voor.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...