Gast Geplaatst: 13 juli 2006 Geplaatst: 13 juli 2006 Help! Ik krijg op geen enkele manier de TV-out van mijn Asus X1600XT (silent) aan de praat. Er zit geen normale s-video uitgang op maar zo'n ATI-splitterblok voor in- en uitgang. Als ik nu een s-videokabel aan dit blok hang (op de uitgang neem ik aan) en dan via zo'n scartblok in de TV (ouwe Sony Tv, heeft geen s-video ingang), dan gebeurt er helemaal niks. Nieuwste drivers, maar instelling kom ik ook niet echt uit, wat dat betreft vond ik de nVidia drivers in ieder geval een poepie duidelijker... Heeft iemand iets dergelijks - en opgelost? Groetjes, Richard
Gast Geplaatst: 17 juli 2006 Geplaatst: 17 juli 2006 Jemig. Niemand een X1600XT? Een andere ATI-PCI-express kaart met TV-out dan?
Ome Merde Geplaatst: 19 juli 2006 Geplaatst: 19 juli 2006 heb je Catalyst ook geïnstalleerd ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 Ja, de allernieuwste zelfs (overigens schandalig hoeveel geheugen die drivers vreten). Ik heb intussen op forums schema's gevonden van de pin-out van een ATI-kaart, met de suggestie hier zelf een s-video kabel op te solderen ... Ik heb zo'n 'dongle' (stekkerblok aan een draadje) erbij met s-video-in, s-video-uit en twee component dingen ... zal er toch niet voor niets bij zitten???
Penthe Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 In ieder geval moet je in catalist de display pc van single afhalen en daar iets van multi neer zetten en scherm 2 s-video configureren, maar als s-video verbonden is zou de ati het automatish moeten zien anders klopt je kabel s-video verbinding niet, je zou dus in catalist 2 schermen moeten zien als je s-video goed is verbonden anders heb je geen beeld.
Gast Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 En daar raak ik nou in de war ... mijn vorige kaartje, een Mx400 ding van nVidia, had maar 1 VGA-uitgang + TV-Out, lekker recht-toe-recht-aan, nooit problemen mee ook. Deze heeft naast standaard VGA en TV-out (7 polig dus) ook nog zo'n DVI-stekker. Als ik probeer de 2e display te activeren, dan gaat deze vanzelf weer uit. Ik heb het vinkje Force detect TV aan staan ook nog. Maar ik weet dus niet of de driver onder te 2e display naar de TV kijkt of naar de DVI-uitgang ... Ik ga maar eens proberen met andere kabeltjes (heb hier wel 2 SVHS-kabels, die allebei in ieder geval gewoon werken tussen DVD-speler en TV) en een andere scart-adapter.
Tonskidutch Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 uh Citaat: ouwe Sony Tv, heeft geen s-video ingang dus je neemt de tulp/cinch op het rgb adapterblokkie dan komt ook geen herkenning terug van de tv naar kaart want die kijkt alleen naar de s-video heb wel eens iets gelezen over het aanpassen van de scart connectors, maar of dat in dit geval helpt??? al eens een andere tv (te leen) met s-video ingang geprobeerd? cheers Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen