Gast Geplaatst: 8 oktober 2000 Geplaatst: 8 oktober 2000 Ook ik (leek opdit gebied)heb problemen met het proggen van hex en bin files ik werk met u de alom bekende JDM v1.0 en piccard v1.1 16f84-24c16 Eeprom,ic prog 101 nu is de vraag,ik weet dat het al meerdere keer is uitgelegt maar het lukt me niet om de hex te proggen ik krijg aldoor error 0000h te zeggen dat de poort van comp niet goed zit maar volgens mij is dat wel zo,ook met NT pic prog krijg ik,error writing location, ra ra wat is dit.Wie wil mij hierbij helpen. groetjes Smak <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 oktober 2000 Geplaatst: 13 oktober 2000 Hoi Smak,<P>Ook ik heb alles uitgeprobeerd met de JDM programmer, diverse computers nieuwe kabels, smd & gold kaarten, jdm programmer doorgemeten maar niets hielp. <BR>Toen uiteindelijk dat rotding maar vakkundig gesloopt en een Goldprogrammer gekocht en deze werkt als een zonnetje op alle pc's!!!<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 14 oktober 2000 Geplaatst: 14 oktober 2000 hoi<BR>jullie schrijven allemaal dat je problemen<BR>hebt met de pionier maar wat ik zie is dat jullie het allemaal met een jdm.doen bij een jdm heb je ook een phoenix programmer nodig<BR>je zet er met jdm en iprog de loader in dan<BR>met de phoenix en het prog.winphoenix het bin file en dan weer met de jdm het hex file er in dan moet alles werken.<BR>sucses<BR>mercuri<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 14 oktober 2000 Geplaatst: 14 oktober 2000 heb ik ook last mee, kaart er even uit en er weer in, en hij doet het 9 van de 10 keer weer.<BR>Je kan de PIC natuurlijk ook even op de JDM zetten ( denk wel om de pootjes)<P>grtz Tinus
alfadude Geplaatst: 15 oktober 2000 Geplaatst: 15 oktober 2000 Als je de eeprom van de kaart haalt en op de jdm plugt dan werkt het ook met alleen een jdm hoor.<P>------------------<BR> Quo signo nata es?
Gast Geplaatst: 17 oktober 2000 Geplaatst: 17 oktober 2000 Dusniet alfadude ik heb nu alles geprobeerd met die vervelende jdm dus ook de eeprom er op geplugt,er weer af het zelfde met de 16f84. Ik ga maar een phoenix progger kopen en dat uit proberen.o ja nog een vraag wat is beter een gold of een piccard. <P>------------------<BR>
alfadude Geplaatst: 18 oktober 2000 Geplaatst: 18 oktober 2000 Ik zou een piccard nemen. Als daar een chip van stuk gaat kan je die los kopen.<BR>Als een goldcard het opgeeft dan kan je hem weggooien.<BR>Natuurlijk is een goldcard wel mooier, dan steekt er tenminste niks uit je ontvanger.<P>Trouwens ik was iets vergeten te zeggen.<BR>Een JDM moet wel een beetje gemodificeerd worden wil je er 24c16 mee proggen. Daar zijn op het net wel schema's voor te vinden en het is echt niet moeilijk.<P>------------------<BR> Quo signo nata es?
Gast Geplaatst: 21 oktober 2000 Geplaatst: 21 oktober 2000 Hoera ik heb het gevonden m,n jdm was naar de kl*** ik heb de jdm omgeruild in de winkel,20 minuten achter de computer en alles op de pioneer DBR-s200 te zien.wil je weten hoe,dat leg ik uit. Ik werk met een jdm v1.0 en piccard v1.1 kaartje(dus geen goldcard)stop alleen de 24c16 in de jdm dus niet met de 16f84 samen en prog de bin in de 24c16 haal hem er uit en stop de 16f84 in de jdm prog daar de hex in en plaats de twee ic,s op de kaart daarna mik je het zooitje in de decoder(niet gelijk gaan schelden hij moet zich even stellen of haal hem even erin eruit)oja doe alles wel met ic prog bg veel plezier Smak <P>------------------<BR>
Aanbevolen berichten