Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand me zeggen hoe ik een LNB makkelijk kan verwisselen van en Triax schotel. Hij zit in een zwarte klem die niet veel meegeeft. Onderaan zit een schroef met een moer aan de achterkant. Als ik deze losdraai gebeurt er niet veel. Ik ben bang dat als ik hard ga trekken er iets kapot gaat.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Ik voeg even wat afbeeldingen bij. Hij staat op een het schuine dak van een rijtjeshuis dus ik kan er niet zo heel goed bij. bovenaanzicht.jpg

vooraanzicht.jpg

achteraanzicht.jpg

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Dit was de oplossing! Bedankt!!

Geplaatst:

Inderdaad. Helemaal naar voren werkt ie naar mijn ervaring trouwens nog prima, alleen helemaal naar achteren heb je totaal geen signaal meer.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Citaat:
Inderdaad. Helemaal naar voren werkt ie naar mijn ervaring trouwens nog prima, alleen helemaal naar achteren heb je totaal geen signaal meer.

Dan mag je je wok wel eens beter uirichten, want zoveel verschil mag dat niet uitmaken.
Geplaatst:

De elevatie moet zowiezo gecorrigeerd worden, na het schuiven naar voren of achteren!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Citaat:
De elevatie moet zowiezo gecorrigeerd worden, na het schuiven naar voren of achteren!

Ja, maar als je je lnb naar achteren toe schuift, mag je beeld nooit uitvallen hoor.
Geplaatst:

Inderdaad, als alleen verschuiven een groot verschil maakt, zat de schotel afstelling waarschijnlijk al "op het randje"!

Op de schotels die ik geprobeerd heb, heeft dit schuiven trouwens nooit veel uitgemaakt.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Dan mag je je wok wel eens beter uirichten, want zoveel verschil mag dat niet uitmaken.

Hij is al niet zo groot (64cm) en staat binnen achter een (te klein) open raam. En verder ging dit op met een duoblock (Astra-Hotbird), met een gewone LNB houder hield ik wel beeld geloof ik.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen