Gast Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Voor het bewaren van tv-opnames op de pc heb ik de benodigde software. Nu wil ik echter een radioprogramma als cd gaan branden maar dat gaat niet met Videoredo plus (logisch, het is een videoprogramma). Is er software op de ts-files van de 4000 op de één of andere manier om te zetten naar een cd-formaat. Uiteraard is er de mogelijkheid om de audio naar de pc te sturen en het daar opnieuw op te nemen, maar er zou toch een slimmere methode moeten zijn?
Jorgen Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Je kunt toch met bijvoorbeeld DVR Studio de .rec bestanden converteren naar mp3 of iets dergelijks? Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Gast Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Er is zelfs een TAP voor de TF4000 die radio opnames omzet naar MP3 (op de 4000 zelf) en via de seriele poort naar de PC stuurt. Niet aan te raden voor opnames langer dan enkele minuten... Ander optie is afspelen met foobar2000 of winamp en met de "diskwriter" output maak je er weer WAV bestanden van zodat je CDs kunt bakken.
Gast Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Het zijn geen rec-bestanden maar ts-bestanden maar ik zal DVR Studio eens proberen.
Gorilla King Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Volgens mij zitten de radio-uitzendingen in de audio-stream van tv-uitzendingen. Soms zitten er wel 18 radiouitzendingen bij 1 tvstream. Dus je moet dan uitvinden met welk tv-station jouw radiozender meegezonden wordt (lijkt me in hetzelfde pakket). Dit door je door een ts-opname van een tvuitzending te maken die je vervolgens met dvrtopA oid naar je pc haalt en dan kun je met ProjectX de audio van de video scheiden (demuxen dus). Deze audio-stream kun je dan beluisteren en zo weet je of je de goede radiozender hebt. Daarna natuurlijk verder omzetten naar mp3 of zo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen