Gast Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Heb in Nederland werkend geheel op 1 schotel ( 19.2 oost, zonder monoblock lnb). Zit echter nu in frankrijk waar een GSO (Gereed voor Sat Ontvangst) systeem beschikbaar is, met als het goed is een schotel op 19.2 oost. Had zenderlijst hetzelfde gelaten maar geen ontvangst met aansluiten ;-( (de fw geeft met standaard instellingen bij astra en hotbird wel ontvangst aan). Ontvanger opnieuw laten zoeken maar kan geen NL zenders vinden. (wel andere) Heeft iemand een idee, waaraan dit zou kunnen liggen?? zijn er speciale opties voor GSO etc. Alvast bedankt!!
Pionewbie Geplaatst: 15 juli 2006 Geplaatst: 15 juli 2006 Zit er op die GSO alleen Astra of ook Hotbird. In het laatste geval zijn misschien Astra en Hotbird omgewisseld, net als bij een monoblok. Bij een monoblok is dat omgedraaid omdat het een Frans systeem is en Hotbird (Eutelsat - Frankrijk) belangrijker wordt gevonden dan Astra (Luxemburg). Dus dan moet je niet scannem op Astra (A), maar op Hotbird (. Je kunt bij http://www.lyngsat.com/ kijken of de zenders die je wel vind op de Astra of de Hotbird zitten.
Gast Geplaatst: 17 juli 2006 Geplaatst: 17 juli 2006 Astra zit inderdaad op LNB B (staat overigens wel ASTRA), na wat onderzoek blijkt dat hij alleen de transponders met verticale polarisatie kan vinden en niet met horizontale polarisatie (en laten nou net de NL zenders op transponders met H polarisatie zitten). Bij de hotbird (LNB A) kan ik wel alle transponders vinden. Zou dit met een kapot onderdeel van LNB te maken kunnen hebben??
Pionewbie Geplaatst: 17 juli 2006 Geplaatst: 17 juli 2006 Omdat bij de Hotbird het omschakelen tussen hor en vert wel goed werkt, neem ik aan dat de uitgangsspanningen van je ontvanger goed zijn. Het zou dus best in de LNB kunnen zitten.
Gast Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 HyperDyper, Heb je jouw probleem al opgelost? Ik heb hetzelfde sinds gisteren met een PACE PUMA receiver. Ik krijg ook alleen zenders met een verticale polarisatie. Is het een hardware probleem?
Gast Geplaatst: 18 juni 2007 Geplaatst: 18 juni 2007 Hee charliev, Probleem is nog steeds niet opegelost, ga me er komende zomder maanden weer mee bezig houden. Heb jij al resultaat? groeten, Hyperdyper
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen