Gast Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 kheb pas een nieuwe pc gekocht maar hij staat nog al eens nachts aan voor het downloaden maar ik slaap ook op deze kamer en dat is dan geen fijn geluid. is daar een oplossing voor te bedenken kzat te denken aan waterkoeling maar dat woordje water staat me niet aan. een patch kast erom heen dan kan hij niet meer koelen. het is hoofdzakelijk de groote fan niet in de voeding en op de processor maar de andere ik sgat hem zon 5 a 6 inch
Gast Henri Aalten Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 Er zijn inderdaat veel betere koelingen te koop, maar daar hangt ook een prijskaart aan. Het voordeel: koelen nog beter, en maken minder lawaai, en gaan langer mee. Ga terug naar je computerboer.
Thomas2000 Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 Ik heb ook een zeer stille koeling en een stille schijf. Ik slaap ook op die kamer maar kan me pc niet horen. Alleen als de schijf in werking is (gekraak). Die koeling was trouwens maar een tientje ofzo... Artic Slim Silent Pro TC staat erop. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Gast Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 nou ik ga morge eerst maar eens vakantie vieren in canada laat hem mooi lopen voor downloads en als server kan ik als ik daar ben er nog mooi gebruik van maken. ik heb trouwens gemerkt dat het de cpu fan is en ook de grote maar hoofdzakelijk de cpu het lijkt een geluidje van circuleerende lucht in een antec kast daar zit aan de linkerzijkant een gat en binnenin zit een koker die als het ware de warme lucht naar buiten moet blazen.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 Zo'n koker heb ik ook, maar het geeft bij mij geen extra lawaai
raptor Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 Zo'n koker blaast geen lucht naar buiten maar naar binnen,in een antec kast bv een sonata model is het een platte koker die achter je pc koude lucht aanzuigt en die vervolgens op je cpu en video kaart te blazen. Blaast ie naar buiten dan zit je fan verkeerd om het is nl de bedoeling de koudere lucht van buiten je kast direkt op je cpu te krijgen waardoor deze een lagere temp zal halen. Als hier een ventilator in zit die veel te hard draait of simpel van een bud kwaliteit is dan krijg je dit soort herrie.
Gast Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 tja het is wel lastig als ik beneden aan de trap sta hoor ik hem al.
raptor Geplaatst: 16 juli 2006 Geplaatst: 16 juli 2006 je kan eens proberen om hem langzamer te laten lopen als ie regelbaar is ten minste is ie dat niet dan is er nog een andere oplossing. gebruik de rode 5 volt draad voor de min van je ventilator de gele voor de plus op deze manier loopt je ventilator op 7 volt is ie een heel stuk stiller en geeft ie toch nog voldoende airflow.
Gast Geplaatst: 19 juli 2006 Geplaatst: 19 juli 2006 hij is regelbaar als ik een spel ga doen dan lijkt het als of hij overschakeld van 5 naar 12 volt. maar dan in stapjes
Gast Geplaatst: 19 juli 2006 Geplaatst: 19 juli 2006 Mijn laptop moet ik ook geen gekke dingen mee doen met dit weer hij is zeker 10 graden warmer dan normaal dus het lijkt me heel lochisch dat die pc van jou te warm wordt , wat je wel kan doen is extra koeling aanbrengen case fan's bijvoorbeeld. Wat ik vroeger ook wel eens gedaan heb is een tafel ventilator voor de pc zetten.
raptor Geplaatst: 20 juli 2006 Geplaatst: 20 juli 2006 Een pc heeft een goede airflow nodig en dat bereik je niet met je kap open beter is er voor te zorgen dan voor onder in je kast lucht naar binnen word geblazen en boven in achter er weer uit. Div componenten die bv het voltage regelen hebben graag een beetje frisse lucht dus evt een of meerdere ventilators bijplaatsen en op 7 volt laten lopen ivm de herrie. Ook scheelt het om de opening van een fan geheel open te maken ipv de vaak vrijwel dichte fan openingen met kleine gaatjes,deze geven veel herrie en weinig frisse lucht,afdekken dmv een fan roostertje. Ook een harddisk koelen als het mogenlijk is 50 graden is voor de meeste modellen wel het maximum.
snappie Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 Misschien is dit een leuke kast voor je . lekker koud - 42 gr en superstil _____________________________--- snappie don't ask me,i only use my brain to keep my ears apart
Gast Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 ik hoef mijn pc niet koud te houden dit blijft hij toch wel maar ik moet geen geluid of weinig meer horen nou als ik op mijn bed lig dus. ongveer een meter of 2 a 3 ervan af
Gast Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 Wat ik van andere testen destijds heb gelezen, is zo'n ding helemaal niet stil - of je moet een koelkast ook stil vinden. Zoals in het stukje staat: Citaat: All in all, the system was not very quiet, but not excessively loud either. Voor 'stilte' moet het het zoeken in grote fans die langzaam ronddraaien (dus per saldo ongeveer dezelfde hoeveelheid lucht verzetten als kleine fannetjes die als bezetenen rondvliegen).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen