Theo50 Geplaatst: 17 juli 2006 Geplaatst: 17 juli 2006 Ik ben van plan om over te stappen op Internetplusbellen van Planet, omdat mijn provider deze dienst niet aanbied. Ik zit nu bij XS4All en hoewel dat mij uitstekend bevalt is het toch een stuk goedkoper om VOIP te gaan bellen. Omdat ik vaak een filmpje binnenhaal ben ik echter wel benieuwd naar de snelheid die ik kan verwachten met NOVA van Planet. Ik heb een Fast abonnement bij XS4ALL en daarmee haal ik bij de Newsserver Newszilla van XS4ALL tussen de 700KB en 800KB/s met drie draadjes. Als ik Eweka gebruik kom ik constant op 1300KB/s met vier draadjes. Welke snelheid kan ik verwachten met een Planet Advanced abonnement als ik daar NOVA gebruik? Om het maximale uit mijn Fast abonnement te halen neem ik eigenlijk elke maand wel een Abo op Eweka erbij, maar ik kan met Newszilla natuurlijk ook wel een film met redelijke snelheid binnenhalen. Is NOVA geknepen zodat ik hoe dan ook een pay-server nodig heb, of haal ik ook daar een redelijke snelheid?
Gast Geplaatst: 17 juli 2006 Geplaatst: 17 juli 2006 Mail de Planet newsmaster eens, ik heb zeer goede ervaringen met Planet, maar heb al weer geruime tijd XS4all. pascal@ planet. nl
bensink002 Geplaatst: 18 juli 2006 Geplaatst: 18 juli 2006 @Theo50 Als je een VOIP telefoonnummer aanvraagt in het servicecentrum van XS4ALL, dan kun je tot 31 augustus gratis bellen naar vaste nummers (nationaal en tevens naar diverse andere landen). Groetjes, Arend. Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 - Topfield 3000 CI-Pro
XtremeNooB Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 NOVA word geknepen dat houd in dat je met de snelheid niet hoger komt dan 450kb/s met 3 lijntjes Topfield 4000 - Aston Dual Cam - 78cm Triax wok
Theo50 Geplaatst: 29 juli 2006 Auteur Geplaatst: 29 juli 2006 Dan hoef ik daar ook al niet heen. Ik heb nu met Newszilla van xs4all met 3 lijntjes 750KByte/s. Om het wat sneller te krijgen heb ik er meestal een Payserver bij hangen, maar als het moet kan ik met die 750KByte/s natuurlijk ook wel leven. Als het 450KByte/s wordt kan ik mijn abo beter downgraden. Gaat dus niet door die overstap. Groetjes,Theo
XtremeNooB Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 hij word alleen geknepen op de NOVA server... andere payservers zou ik niet weten. Maargoed het is niet de bedoeling natuurlijk om extra kosten te moeten maken voor een payserver Topfield 4000 - Aston Dual Cam - 78cm Triax wok
Theo50 Geplaatst: 29 juli 2006 Auteur Geplaatst: 29 juli 2006 Bijna alle providers zitten die newsservers te knijpen. De één wat meer als de ander, maar er zijn er maar weinig die je de volle snelheid waarvoor je betaalt openzetten. Ik zit dan wel bij een van de snellere providers en zelfs die vindt 750KByte/s genoeg. Volgens mij is TweakDSL een van de weinige die je wel full speed bestanden laat ophalen, of heb ik dat mis? Met een payserver heb je dat probleem niet, maar dat is dan weer extra kosten natuurlijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen