Gast Geplaatst: 18 juli 2006 Geplaatst: 18 juli 2006 Goedenavond allemaal. Ik ben nieuw in sat wereld en heb net mijn spullen helemaal uitgericht en ingesteld. Met hulp van dit forum. Alles werkt dan ook prima. Het enige waar ik een probleempje mee heb is het volgende. Ik hen mijn reciever via spidf aangesloten met een zogenaamde toslinkkabel. Nu is het probleem dat het geluid niet harder en zachter gaat via deze uitgang. Dus het balkje in het beeld geeft wel aan dat de ontvanger harder of achter gaat maar het volume vij de versterker blijft gelijk. Heeft iemand een idee wat dat zijn kan. Voorheen een digitale ontvanger van @home gebruikt op dezelfde versterker met dezelfde kabel . Dit gaf nooit problemen. Bij voorbaat mijn dank.
hvdh Geplaatst: 18 juli 2006 Geplaatst: 18 juli 2006 Inderdaad de optische uitgang heeft een vast volume en daar is niets aan te doen... Volume regelen kan het best op de versterker gebeuren. Als je toch per se volume met de Topfield wilt regelen zal je de cinch uitgangen moeten gebruiken. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Gast Geplaatst: 19 juli 2006 Geplaatst: 19 juli 2006 Dat is duidelijk. bedankt voor dit duidelijke antwoord. Dan wordt het cinch. Aangezien de geluidsnivo's per zender nogal verschillen. Soms knalt het eruit - nogmaals bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen