greydutch Geplaatst: 20 juli 2006 Geplaatst: 20 juli 2006 Hallo, Naast een goed werkende Humax 5400 met Aston 1.05 heb ik deze Skystar voor mijn PC (Windows XP SP2). Aanvankelijkelijk was deze doorgelust van de Humax, het lukte mij op deze manier niet Nederlandse programmas te ontvangen (Aston + smartcard CD in de Skystar) Inmiddels heb ik een Twin LNB. Om te testen heb ik de Aston + Canal Digitaal smartcard maar weer eens in de Skystar gestopt en ziedaar: met enige moeite kreeg ik nu inderdaad ook de Nederlandse zenders (Aston op zijn kop erin, een paar maal heen en weer schuiven en het ging). Ik wil nu een tweede CD kaart + CAM aanschaffen. Nu mijn vraag: koop ik voor de Skystar het beste een Aston (1.05 of 1.07?) of een goedgekeurd Canal Digitaal Mediaguard module? Of nog iets anders? Er is over dit onderwerp in dit forum wel het één en ander te lezen, maar mij is nog niet duidelijk welke oplossing nu eigenlijk de beste is. Ik heb overigens de Twinhan drivers (2.608) geinstalleerd en gebruik het programma DVBViewer (zeer aan te raden). Hartelijk dank.
Albert_H Geplaatst: 20 juli 2006 Geplaatst: 20 juli 2006 Ik heb ook wat getest met de SKystar 1 CI en bij mij werkte de Mediaguard CAM zonder problemen terwijl ik met verschillede ASTON 1.05 CAM's de kaart altijd enige malen heen en weer moest schuiven. Ik zou dus voor een Mediaguard CAM gaan. Ik had nog met de XCAM willen testen, maar ik heb er geen te pakken gekregen. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
greydutch Geplaatst: 26 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2006 Hallo Albert, Ik heb inmiddels een canal digitaal mediaguard cam gekocht. De prijs was heel redelijk, omdat het hier om de versie 1.1 en niet 1.2 ging. Het enige verschil zou zijn dat versie 1.1 niet geschikt is voor TV Vlaanderen, wat mij niet verder stoorde. Echter, de Cam doet in mijn Technisat Skystar helemaal niets, ik krijg geen enkele Nederlandse zender. Gebruik ik ter controle even mijn Aston Seca 1.05 (die normaal in de Humax 5400 zit) dan krijg ik na enig heen en weer geschuif wel Nederland 1 & co. De smartcard is dus in orde, de cam niet. Mij werd aangeboden, versie 1.1 tegen 1.2 om te ruilen (tegen bijbetaling): zou het daar dan inderdaad mee moeten lukken, of koop ik toch liever een extra Aston 1.05 en neem het heen en weer geschuif op de koop toe ? Alvast bedankt.
Albert_H Geplaatst: 26 oktober 2006 Geplaatst: 26 oktober 2006 Bij mij werkte het met een Mediaguard CAM goed, maar ik weet niet precies welke versie, en ik kan hem momenteel even niet vinden, zo gauw ik hem gevonden heb zal ik het versie nummer doorgeven. Doet de Mediaguard het wel goed in de Humax? Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
greydutch Geplaatst: 27 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2006 Hallo Albert, Bedankt voor je snelle reactie. De Mediaguard Cam werkt niet in de Humax (maar ik wist dankzij dit forum al dat dit normaal is). Graag hoor ik tzt van je welke versie van de cam bij jou loopt.
Gast Geplaatst: 27 oktober 2006 Geplaatst: 27 oktober 2006 Hallo, Ik heb hier uitgetest met een gewone xcam en software xcrypto 1.51 samen met Skystar 1 CI. Deze cam werkt perfect samen met een irdeto2 kaart van Canal digitaal Nederland. Ik weet wel natuurlijk niet of deze CAM updates dan doorlaat of niet. Maar in ieder geval kreeg ik beeld met ProgDVB.
greydutch Geplaatst: 13 november 2006 Auteur Geplaatst: 13 november 2006 Hallo, nog even een follow-up: ik heb inmiddels een nieuwe Mediaguard Cam en kan de Nederlandse zenders nu ontvangen. Jammer genoeg is het zo, dat het beeld na een bepaalde tijd "bevriest", dit gebeurt soms al na paar minuten maar ook na bv een uur. Ik heb dit probleem bij de volgende software: DVBViewer, MyTheatre, ProgDVB. Meestal ist het voldoende het programma te beeindigen en opnieuw te starten. Het gebeurt trouwens ook als ik geen andere programma's heb lopen. Soms hangt het programma totaal en moet ik Windows opnieuw starten. Het vervelende is natuurlijk dat ik op die manier geen film enz. kan opnemen, waar het mij eigenlijk om was begonnen. Heeft iemand een idee ? Hartelijk dank. (Athlon 54, 3500, Windows XP SP2, Technisat Skystar CI 1 met Twinhan driver 2.608)
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 hello, ik heb hier ondertussen nieuwe pc aangeschaft om Skystar 1 Ci wat deftiger te laten functioneren. Heb nu een Core2Duo processor met 1 Gb geheugen en dergelijke. Ik werk nog steeds met Xcam hier en Irdeto2 kaartje voor Canal digitaal. Zonder bevriezingen en uren aan een stuk! Ik werk zelfs nog met Smartwi kaartje en hub. Overige kaart is gebruikt in humax ontvanger. Binnenkort test ik uit met TV vlaanderen kaartje. Ik gebruik wel momenteel de drivers van Skystar 1 CI zelf (geen twinhan drivers) en als programma ProgDVB (nieuwste versie). Remote control werkt ook perfect.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen