Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb geen 14/18 V meer op de coax. Tuner doet het wel goed (via externe 14/18 V. Zit daar ook een spoeltje in de coax uitgang (zoals bij de DBox)wat men kan kortsluiten en waar zit dit spoeltje dan ?

mvg en dbv, Dany

Geplaatst:

Ja, op de SS2 zit ook een spoeltje dat defect kan gaan, maar meestal ontstaat er in dat spoeltje kortsluiting door te grote warmte ontwikkeling en kun je met de SS2 alleen nog maar transponders in de lage band ontvangen.

Je kunt voor de test het spoeltje overbruggen met een draadje, als bij jou het spoeltje onderbroken is moet je wel weer 13-18V hebben, maar er kan geen 22KHz meer op de coax komen voor de omschakeling naar de hoge band in de LNB.

Je zult dus alleen signaal op de lage band transponders hebben.

Als er dan nog geen spanning is ben ik bang dat er iets anders defect is in de powerconvertor die van de 12V PC spanning 13-18V moet maken voor de LNB.

Pas wel even op, dit spoeltje gaat meestal stuk door overbelasting en in de meeste gevallen een sluiting in de coax of een zwaar lopende of vastzittende DiSEqC 1.2 motor. Check dus eerst even of je coax goed is.

Als het goed is staat er al een PDF met fot's betreffende het vervangen van dit spoeltje in je mailbox.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Zeer bedankt voor de info. Zal morgen eens het spoeltje doormeten. Vrees inderdaad dat er meer aan de hand is. Coax is zeker goed want via de externe 14/18V van mijn Humax (zelfde coax) werkt de kaart. Mijn motor wordt apart gevoed op 36 Volt, dus enkel de LNB stroom loopt door het spoeltje. Met powerconverters repareren heb ik wel ervaring, echter niet in SMD !

mvg, Dany

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen