Ga naar inhoud

Wie kan mij het verschil van de snelheid van processors uitleggen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een redelijk snelle laptop en loop tegen zoveel snelheden aan dat ik de bomen door het bos niet meer ziet.

Ik weet het verschil tussen AMD en Pentium maar ik lees soms bij een laptop dat de processor 1,7 is en dat zou dan vergelijkbaar zijn met2,4GHz van een tower of desktop PC

Ik wordt er niet goed van om een keuze te maken.

Ik kan een laptop kopen met een cpu van P4-2,6 GHz en ik kan er een kopen waar bij staat 1,7 GHz

Maar dan concludeer ik dat de laatste een stuk langzamer is dan de eerste en in de beschrijving wordt er uitgelegd dat die even snel zijn.

Wie kan mij in het kort uitleggen ?

Welke configuratie wordt aanbevolen voor een huis tuin en keuken laptop voor word - excel - internet en wat gewone programmatjes ?

Geplaatst:

Een 2ghz intel mobile centrino technologie is gelijk aan een intel 3.5 ghz tower! En een amd in een lappie zou ik niet aan beginnen die worden veel heter dan een pentium. Dus als die 1.7 een mobile centrino is dan kun je hem vergelijken met een 3 ghz pentium wel is waar met 512 kb!! Dus de instap tower model.

Geplaatst:

En vergeten erbij te vermelden in dit geval kwa hitte en stroom verbruik zou ik een intel M centrino nemen! Voor jou toepassing ideaal en de batterij duur is vrij hoog als ik zuinig doe dan kan ik 4 a 4:30 met mijn lappie werken zonder lader.

Geplaatst:

Misschien is de beste plek om eens te gaan lezen Toms hardware. ( http://www.tomshardware.com ) .

Er zijn nu zoveel verschillende "soorten" processoren die allemaal anders indexeren t.o.v. de kloksnelheid. De kloksnelheid zegt eigenlijk niets meer, alleen nog als je dezelfde soort processor vergelijkt op verschillende kloksnelheden.

Ik ben het niet eens met Ronald761 dat een AMD een CPU is die veel te warm wordt... Dat WAS wel zo, maar de laatste generaties van AMD zijn (veel) energie zuiniger dan de iNTEL tegenhanger(s).

Ik heb zelf een Pentium M 1.7 met 1GB geheugen, en dat loopt redelijk vlot... Maar "Al is de computer nog zo snel Windows vertraagt hem wel" gaat ook hier op... Ik zou zelf geen laptop kopen met een P4 processor aangezien deze niet echt geoptimaliseerd is voor batterij gebruik, wat tot gevolg heeft dat de batterij niet echt lang meegaat.

Het naampje "Centrino" slaat op een combinatie van CPU/Chipset/WiFi kaarten (en misschien nog wel meer). Je kan dus prima een laptop hebben met een Pentium M CPU die geen "Centrino" is. (Zo zit er in mijn laptop dus een Pentium M CPU maar een broadcom WiFi kaartje. Dus deze mag geen Centrino heten...)

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen