Gast Geplaatst: 23 juli 2006 Geplaatst: 23 juli 2006 hoi, Heb ADSL bij UPC, en heb een thomson modem (router?). Kan ik hier zonder problemen een switch op aansluiten? Wil nameljk mijn dreambox erop aansluiten om te share. Hoe kan ik op de thomson modem (weet niet of het ook een router is) poorten forwarden? Is het mogelijk De thomson heeft één netwerk aansluiting.
Pionewbie Geplaatst: 23 juli 2006 Geplaatst: 23 juli 2006 Kijk even in de handleiding van die Thomson, of als je die niet (meer) hebt, zoek dan op je Thomson modem even het typenummer/naam op. Zoek vervolgens op internet of het alleen een modem, of een modem/router is. Is het alleen een modem, dan heb je een router nodig om de verbinding te delen. Poorten forwarden doe je dan in de router. Is het een modem/router dan kun je er een switch achter zetten om de verbinding te delen. Poorten forwarden doe je dan in de Thomson.
Alventali Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 Alle modems van UPC zijn alleen modems.( bij mijn weten) Maar daar zet je met het grootste gemak een router achter. En je hebt een prima netwerkje thuis. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Pionewbie Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 Citaat: Alle modems van UPC zijn alleen modems.( bij mijn weten) Maar daar zet je met het grootste gemak een router achter. En je hebt een prima netwerkje thuis. Wat betreft de kabelmodems heb je 100 % gelijk. Dat zijn alleen maar kale modems. De vraagsteller heeft het echter over UPC ADSL. Een Thomsom adsl modem kan modem of modem/router zijn, daarom moet hij even het typnummer / naam opzoeken
Loui (K) Geplaatst: 12 augustus 2006 Geplaatst: 12 augustus 2006 Ik heb ook een Thomson modem ik weet niet of dat de zelfde is maar via webinterface kan ik de modem zo uitlezen.mijn adres voor de modem was: http://192.168.100.1/ mischien helpt jou dit verder.
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 hoi, ben terug van vakantie en ga even verder met mijn probleempje. Het model van de ADSL modem is een Thomson TCM390. Wie weet of dit een modem of een router is? Wil namelijk een router extra kopen voor meer ingangen en ook voor port forwarding. Alvast bedankt
Pionewbie Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 De Thomson TCM390 is een kabelmodem, geen adsl modem. Je geeft dus het verkeerde modem op, of je hebt kabelinternet van UPC en geen adsl. De kabelmodem Thomson TCM390 is puur een modem die alles doorlaat. Je kunt (moet) er dus gewoon een router achter zetten om de internetverbinding te delen. Kijk ook eens op het forum chello underground
Gast Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 je hebt gelijk, de thomson TCM390 is een modem. Wat ik wil is een dreambox in mijn netwerk hangen en ook port forwarding toepassen. Welke configuratie is voor deze toepassing het beste?
Pionewbie Geplaatst: 3 september 2006 Geplaatst: 3 september 2006 Achter zo'n modem kan in principe ieder (adsl/cable) router aangesloten worden, bedraad of draadloos. Hoe / waar je portforwarding precies instelt is afhankelijk van het merk en type router dat je koopt. Vaak onder "virtual server", maar ook "port forwarding". Wat er voor een Dreambox geforward moet worden weet ik niet. Kijk daarvoor eens in het Dreambox forum.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen