Gast Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 Ik heb een Samsung LE32M61B LCD icm een Topfield 4000pvr. Ik vind het beeld te blokkerig en heb naar mijn mening alles geprobeerd. Moet er bij zeggen dat op 3 meter afstand hier niets van te zien is. De instellingen die ik nu heb (naar mijn mening het beste beeld) is Pal CVBS Standaard 16:9 Ik maak gebruik van een volledig bedraade scart verbinding tussen receiver en LCD. Mijn vraag is of dit normaal is, ik heb met DVD perfect beeld (HDMI 720p)
WPW Geplaatst: 24 juli 2006 Geplaatst: 24 juli 2006 Er liep hier al een draadje over Mijn instellingen: TV Type Multi (Multi-PAL-NTSC) --- Video RGB (RGB-YUV-CVBS) Audio Stereo Screen mode 16:9 (4:3 - 16:9) PAL Pal-G (G-I-K) gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 Gebruik RGB in plaats van CVBS (ook wel composite genoemd), dat geeft optimale beeldkwaliteit. Blokken ligt meestal aan de zender, probeer de BBC of de Duitsers maar eens in plaats van het zelfs op onze 14 jaar oude CRT blokkerige filmnet.
Gast Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 Oké bedankt, maar nog eens op RGB geprobeert en zenders met 27500kb zijn behoorlijk minder.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 Probeer ook eens verschillende scartkabels, ik heb zelf ervaren dat daar ook verschiil in zit
Dolf Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 Zet van je LCD TV alle beeld verbeterende hulpmiddelen uit, zoals bv ruisonderdrukker en dynamische contrast. Zet je contrast regelaar niet te hoog. Niet te felle kleuren. Ik zie van dichtbij op mij 37inc plasma tv ook een blokkerig beeld, maar dit verschild erg per zender en soms per programma op de zelfde zender. Een zender kan een bepaalde “bandbreedte” huren op een transponder, hoe lager de bandbreedte, des te lager is de huur maar ook een blokkerige beeld. Een DVD kan een hogere “bandbreedte” leveren waardoor de blokken hierbij niet te zien zijn. Het kan zijn dat je tv een erg scherp beeld levert. Het signaal van de zender is nu eenmaal gedigitaliseerd en gecomprimeerd wat een min of meer blokkerige beeld oplevert. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
joep meloen Geplaatst: 25 juli 2006 Geplaatst: 25 juli 2006 CanalDigitaal zend in een (te)lage bitrate uit momenteel om de kosten te drukken. Willen momenteel geen extra transponders huren van SES, dus moeten de kanalen maar gecomprimeerd worden. DVD kwaliteit... laat me niet lachen, zullen ze éérst in een hogere bitrate moeten uitzenden. Laten ze een voorbeeld nemen aan ander profiders. Veel mensen met Plasma en LCd schermen klagen steen en been bij C+ (betrouwbare bron, iemand van C+ zelf) Ze verliezen ook veel klanten momenteel, puur vanwege de blokvorming (bitrate) Gewone beeldbuis tv's hebben daar minder last van , lcd en plasma gebruiken andere technieken. Kortom je bent dus echt niet de enigste !!!! Dit ter info.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 27 juli 2006 Geplaatst: 27 juli 2006 Daar sluit ik mij bij aan. Kijk maar eens naar de andere providers metname onze oosterburen, dan zie je een veel mooier beeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen