Ga naar inhoud


[XSAT DTVA-s] Model X 602 probleem 'Geen signaal'


Jürgen

Aanbevolen berichten

Onverwacht kon ik voor een bijzonder lage prijs een nieuw en nog ongebruikte camping schotelset overnemen met daarin een XSAT Digital TV Adapter DTVA-S, Model X 602 003.

Ik heb de receiver op een bestaande en goed functionerende 90 cm satellietschotel (standaard universele LNB) aangesloten en maak gebruik van een originele Canal+ kaart.

Voor zover ik het kan beoordelen heb ik alle menu-items goed ingesteld maar toch kan ik geen Free to Air zenders ontvangen want de receiver geeft de melding ‘Geen signaal’.

Heb ik iets over het hoofd gezien en kan mij iemand van advies voorzien?

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je wel de zenders van canal + ????? Ik heb zelf een x-sat 410 en als dat hetzelfde menu is als jouw decoder moet je bij scanopties kijken. Bij "voorwaardelijke" heb je de keuze alle; gratis en ondersteunend. Hij moet op ALLE staan.

 

Gr.D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord.

Misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd want ik kan geen zenders dus ook niet Canal+ ontvangen omdat de receiver de melding geeft dat er geen signaal is.

Ik weet voor 100% zeker dat op de antennekabel een goed en krachtig signaal van Astra 19,2 aanwezig is maar op een of andere manier ziet de receiver dit niet of ik doe in de instellingen iets fout. Ik denk dat de menu-items van alle XSAT ontvangers hetzelfde zijn.

Ik moet toch ergens in een van de menu-items kunnen zien dat het signaal binnen komt zonder dat ik een zender ter beschikking heb. Ik kan immers geen zender kiezen als er geen signaal is. Hoe krijg ik anders de zenderlijst in de XSAT. Met mijn Topfield PVR 5510 is dit geen probleem.

Misschien heb je nog enkele tips voor mij.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat je instelling wel op de juiste sateliet ingesteld ? Kijk eens in het menu naar de configuratie - ontvangst menu instellingen. daar stel je in hoveel LNB-diseqc etc. je hebt.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Staat je instelling wel op de juiste sateliet ingesteld ? Kijk eens in het menu naar de configuratie - ontvangst menu instellingen. daar stel je in hoveel LNB-diseqc etc. je hebt.

De receiver functioneert intussen, het waren inderdaad foutieve configuratieinstellingen, m.n. de keuze van de LNB was fout.

Nu nog even een vraag over de zenderlijst. Volgens mij is er geen andere optie dan de zenders via de satelliet te downloaden en daarna alles handmatig en zender voor zender in de juiste volgorde te rangschikken.
Is dit correct of zijn er trucs.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

DEZE programmas kun je gebruiken om een favorieten lijst of nieuwe firmware in de ontvanger te zetten, maar daar heb je dan wel DEZE kabel voor nodig

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
DEZE programmas kun je gebruiken om een favorieten lijst of nieuwe firmware in de ontvanger te zetten, maar daar heb je dan wel DEZE kabel voor nodig

Op de link waar de software staat wordt o.a. alleen de XSAT 410 genoemd en niet de X 602. Is het reeël om aan te nemen dat de software voor de 410 ook functioneert op de 601?
V.w.b. de speciale kabel, nou die maak ik toch wel even!!!
Dus niet, hoe kom je aan dit soort exotische RS232 adapterkabel?
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De menu's van de DTVA en de XSAT 410 zijn vrijwel gelijk.

Het enige praktische probleem is nu denk ik de speciale RS-232 kabel. De DTVA heeft een seriele interface die afwijkt van de 'standaard' RS-232 (spanningsniveaus) en zodoende een IC-tje vereist dat die spanningsniveaus aanpast. Het kabeltje is zelf te maken, het IC'tje is echter niet overal verkrijgbaar.

Overigens is het niet zo moeilijk om zelf een zaplijst te maken, daar zijn die XSAT-jes juist zo makkelijk in.

Het snelst gaat het dmv. de NIT satellietscan: eerst een scan uitvoeren op 12.515 GHz (22000 H) en de Nederlandse stations (TV en radio apart) in een zaplijst zetten. Daarna een NIT scan op 12.552 GHz (22000 V) waarna je de resterende (FTA) stations kunt toevoegen.

Gaat sneller dan zo'n kabeltje maken...

 

Succes!

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Via de link van de kabel kun je ook by een shop uitkomen, misschien dat je de kabel daar kunt krijgen.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geen idee, even het shema van de twee kabels vergelijken en dan weet je het.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi gebruikers,

 

Ik heb een XSAT 410 heb in 2002 gekocht, en hij is flink toe aan een update hoe doe ik dat kan iemand mij daarbij helpen. Ik heb nulmodem kabel wat heb ik verder nodig??

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt er helemaalaanwat voor een soort udate je wilt doen. Wat je wilt zien met je xsat

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...