Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ben sinds begin juli in bezit van Relook 400S en ben echte beginner op het gebied van sattv. Heb 2 vraagjes.

Ten eerste: sinds verleden weekend kan ik Tv Vlaanderen niet meer ontvangen.Heb eerst via de helpdesk en later via internet geprobeerd de smartcard (gekocht bij de dealer van de sat installatie) te reactiveren. Zonder resultaat.Gisteravond kon ik even enkel de Vlaamse zenders van TVV ontvangen maar daarna weer niets meer?Kan het dat het aan de Relook ligt? Dat ik een soort van update moet doen of laten doen door de dealer?Hoe?

Ten tweede: in mijn Relook zit een harde schijf Maxtor 250Gb.Bij het afspelen van een opname heb ik soms veel blokjesvorming in beeld.Ligt het aan de HDD?Naar het schijnt zou een Seagate HDD beter zijn.

Geplaatst:

Dag en welkom in satwereld.

TVV eerst, deze werkt perfekt met de relook maar je moet ons ook vertellen welke firmware je gebruikt, met >Rudbox2.3 werkt het vlekkeloos en komen de updates binnen.

Er zijn wel problemen geweest met de uplink (signaal dat naar de sateliet gaat) maar dat is opgelost, voor de >VRt zenders dat zal waarschijnlijk te maken hebben het het CD pakket dat enkele uren gratis was.

Voor de blokken, daar zijn vele threads over dus op de zoek knop drukken maar het kan aan de harddisk liggen, Maxtor zeker afgeraden of aan de image.

Geplaatst:

Bedankt voor de inlichting.

Waar kan ik zien welke firmware ik gebruik?In het menu van de Relook?

En indien ik niet de goeie heb hoe kom ik er dan aan?

Wat is nu eigenlijk een image?

Geplaatst:

Een image is eigenlijk gewoon de software die je op je ontvanger kan zetten.

Standaard staat daar de software op van Dgstation. Deze is ok voor de gratis zenders.

Als je echter met een officieel TvVlaanderen abonnement wil werken moet je de software "Rudbox 2.3" erop zetten.

Deze kan je vinden op de site van denktenk (geef maar eens in in google en je zal de site wel vinden)

Je zet deze software er het makkelijkste op via een USB-kabel tussen je relook en de PC. (let wel op je pc dienen de drivers van de relook geïnstalleerd te zijn) (deze kan je echter ook op denktenk vinden)

Door je aan en uitknop op je relook in te houden (links bovenaan op het frontpaneel) zal de USB-wizzard opstarten. (en maakt de relook dan connectie met je PC)

Open op je PC vervolgens het programma Flash Tools (ook te vinden op denktenk). Klik op het knopje USB. En vervolgens selecteer je bijvoorbeeld de image Rudbox 2.3 die je van denktenk gedownload hebt en op je pc hebt staan.

Dan alleen nog uitvoeren, en dan begint hij. Over een goede 7 minuten staat alles erop en kan je aan de slag.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk...

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Geplaatst:

i.v.m de harddisk

is de maxtor diamand gold 10 of 9 ?

de 10 zou er in werken maar de 9 mag je vergeten , had ook dat probleem .

en aja welkom

groeten cordoba

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen