Ga naar inhoud

Nieuwe beta (?) 1.3 211.171 d.d. 19-07-06

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Wat moet er bij systeem informatie staan?

Ik heb een lemon 070 met 80GB (komt van importeur)

Bootloader is 1.1.14 is dit goed?

Ik kan wel zenderlijst downloaden maar EPG zie ik alleen wat er nu op is en de volgende.

Hier ook een Lemon 070 PVR met bootloader 1.1.14 en volledige MHW/EPG maar zoals ik al schreef na een aanpassing in de software.

Zoals 'Biggie' al schreef: "De importeur is bezig een bericht op te stellen hoe en wat voor de oudere modellen om de uitgebreide EPG te krijgen. Even afwachten dus."

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Moderator
Geplaatst:

Dat heeft niets van doen met de bootloader, dat is slechts de code die er voor zorgt dat een firmware gestart wordt, of dat je een OTA doet als je em uit + aanzet met standby ingedrukt.

Er wordt dus niets aan je bootloader gedaan.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Citaat:
Dat heeft niets van doen met de bootloader, dat is slechts de code die er voor zorgt dat een firmware gestart wordt, of dat je een OTA doet als je em uit + aanzet met standby ingedrukt.

Er wordt dus niets aan je bootloader gedaan.

groet,

Wiz

Ik schreef dan ook: "Hier ook een Lemon 070 PVR met bootloader 1.1.14 en volledige MHW/EPG maar zoals ik al schreef na een aanpassing in de software."

Mij werd gevraagd welke bootloader in mijn Lemon aanwezig was, de volledige EPG had ik te danken aan een 'aanpassing' in de software.

Het betreft nl een Lemon 070 PVR van april 2006 (één van de 1ste).
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo Bladerunner

Als het al mogelijk is kun je dan de software voor ons, de CD-arme Inverto bezitter beschikbaar stellen. De importeur heeft al 14 dagen niets laten horen.

Groeten,

Joop

• Moderator
Geplaatst:

Zucht, het zal nog wel even duren voordat dit uit de wereld is. De CD versie aanpassing heeft geen zak (ik herhaal GEEN ZAK) te maken met de bootloader.

Evenmin zul je de bootloader van je inverto af kunnen peuteren met de software die je tot je beschikking hebt.

Enige wat je kan doen is de bekende importeur uit eindhoven blijven vragen waar dit blijft.

groet,

Wiz

Geplaatst:

Maar Bladerunner had het niet over de bootloader, maar over de software, ik neem aan de firmware.

Ik heb trouwens de Inverto niet bij de bekende importeur gekocht.

Mijn dealer zegt dat ie op antwoord van hem wacht.

Ik heb begrepen dat deze importeur ook op het Invertoforum zit (jij toch ook wiz?).

Alleen ik kan niet klagen op dit Invertoforum omdat ik er niet op kan komen,

krijg 'm niet geactiveerd mijn aangemaakte account daar.

Dus vraag ik maar hier of iemand iets voor mij doen kan.

Ik wizt niet dat je kwaad zou worden, ben pas nieuw hier.

P.S. Trouwens een interessant portal hier.

• Moderator
Geplaatst:

ik ben nie kwaad hoor, daar is veel meer voor nodig. Die cd aanpassing zit niet in de firmware, en ook niet in de bootloader.

Het is inderdaad jammer dat het allemaal weer een beetje lang op zich laat wachten. Aan de andere kant, van hoeveel merken weet jij dat je achteraf je gekochte apparaat kan laten ombouwen tot CD gecertificeerd apparaat?

Op dit moment is er maar 1 partij die iets voor je doen kan, en dat is de bekende importeur.

Het is gewoon even niet anders, en er rest je niets anders dan af te wachten wat er gaat gebeuren.

Of je moet nu een nieuwe inverto willen kopen, de nu geleverde hebben als het goed is de CD aanpassing allemaal gehad (mits het een apparaat is wat via de officiele importeur wordt aangeschaft ).

groet,

Wiz

Geplaatst:

Okee, dan is het dus een kleine hardware aanpassing, die jammer genoeg alleen door een bevoegd persoon uitgevoerd mag worden.

Dan hoop ik dat de bekende importeur binnenkort met bericht hierover komt op zijn site.

Het is natuurlijk niet super belangrijk, voor de rest is het een mooi apparaat en goed en eenvoudig te bedienen, dus dat geduld kan ik wel opbrengen.

Groeten,

Joop

Geplaatst:
Citaat:
Aan de andere kant, van hoeveel merken weet jij dat je achteraf je gekochte apparaat kan laten ombouwen tot CD gecertificeerd apparaat?

Dat slaat toch echt nergens op, niemand die daar rekening mee houd!
Als er reklame word gemaakt, voor een pvr met 7 dagen EPG, mag je verwachten dat Canal Digitaal daar gewoon bij zit. CD is de enige partij in Nederland die Nederlandse zenders uitzendt, je kan niet naar een ander En niet dat mensen heel veel later weer terug moeten, waarschijnlijk weer extra betalen, om de EPG voor CD er op te laten zetten. Je kan nu wel van misleiding spreken! Ik vind het raar dat de ene het wel krijgt, en de ander niet!
Geplaatst:

Het ligt niet aan FTA, Lemon of Inverto maar, aan CanalDigitaal die als enige een ander systeem gebruikt.

Als je op de Duitse zenders gaat zie je wel volledige EPG dus hebben ze het waar gemaakt. Alleen CanalDigitaal zit dwars met een ander EPG systeem.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

Klopt maar nu is er wel een Inverto met CD EPG, en krijgen verschillende mensen het achteraf er wel op, en andere niet. Een soort van willekeur dus!

Geplaatst:
Citaat:
Het ligt niet aan FTA, Lemon of Inverto maar, aan CanalDigitaal die als enige een ander systeem gebruikt.
Als je op de Duitse zenders gaat zie je wel volledige EPG dus hebben ze het waar gemaakt. Alleen CanalDigitaal zit dwars met een ander EPG systeem.

En dat heeft nooit iemand van te voren verteld!
Daar denkt echt niemand bij na, bij de aanschaf, EPG is EPG denk je, en dan krijg je maar de helft!
Geplaatst:
Citaat:
ik ben nie kwaad hoor, daar is veel meer voor nodig. Die cd aanpassing zit niet in de firmware, en ook niet in de bootloader.

Lol bootloader vervangen en MHW-EPG, raar he

Citaat:

Het is inderdaad jammer dat het allemaal weer een beetje lang op zich laat wachten. Aan de andere kant, van hoeveel merken weet jij dat je achteraf je gekochte apparaat kan laten ombouwen tot CD gecertificeerd apparaat?

CD gecertificeerd apparaat? over welke apparaat heb je het. In iedergeval niet over de inverto deze is namelijk niet gecertificeerd volgens canaldigitaal.

Citaat:

Op dit moment is er maar 1 partij die iets voor je doen kan, en dat is de bekende importeur.

Dus alle verkochte boxen moeten terug naar de importeur en je kan niet effe bij de dealer van de bekende importeur de box laten ombouwen, omdat hun niet de oplossing vrij geven?
Niet dat dit erg is maar wel jammer dat ze een winkel erbij hebben. Dus als klant kan ik beter de box kopen bij de bekende importeur dan bij een dealer in de buurt.

Citaat:

Het is gewoon even niet anders, en er rest je niets anders dan af te wachten wat er gaat gebeuren.

Of je moet nu een nieuwe inverto willen kopen, de nu geleverde hebben als het goed is de CD aanpassing allemaal gehad (mits het een apparaat is wat via de officiele importeur wordt aangeschaft ).

groet,

Wiz

Het is wachten totdat de bekende importeur de bootloader vrijgeeft.
Geplaatst:

David, in de folder van de Inverto van 2 maanden geleden staat : 7 dagen DVB Elektronische Programmagids.

Daar kun je dus alle kanten mee op (DVB= Digital Video Broadcasting) m.a.w. DVB= De Vage Belofte.

Ik ben er ook ingetuind en ging er dus ook vanuit dat Canal Digitaal volledig ondersteund werd, vooral ook omdat de mediaguard module van Canal Digitaal ook in de folder genoemd wordt.

Als je dan de woordenbrei verkeerd mixt is het dan dus een ontvanger met 7 daagse EPG, geschikt voor Canal Digitaal.

Geplaatst:
Citaat:
Het is wachten totdat de bekende importeur de bootloader vrijgeeft.

Voor alle duidelijkheid, de bekende importeur is toch Bombayck he?
Er zijn namelijk meerdere importeurs van de Inverto.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen