Ga naar inhoud


Digitenne van KPN: signaalsterkte versus signaalkwaliteit


Gast anton2e

Aanbevolen berichten

Vandaag zo'n pakket gehaald. Probleem is dat de signaalsterkte op 99% staat echter de signaalkwaliteit staat op 0%. Als ik antenne elders plaats dan wordt hooguit de signaalsterkte slechte maar de -kwaliteit blijft 0%. Na zenderzoekloop heb ik alleen NL1, NL2, NL3, Bel1 en Bel2 maar geen radio. Ik woon in Almere-buiten.

 

Helpdesk gebeld en volgens hun 2 mogelijkheden: of e.e.a. is kadduk of er is gewoon geen ontvangst. Dus omruilen.

 

Omgeruild echter nieuwe zelfde resultaat signaalsterkte iets minder 90% maar -kwaliteit nog steeds 0%. Wel worden hier pakweg 10 TV zenders gevonden en 11 radiozenders.

 

 

Mijn schoonzoon (woont hemelsbreed krap 100 meter van mij vandaan) en mijn dochter (200 meter van mij vandaan) hebben al ruim 1 jaar Digitenne en hebben geen enkel probleem. Dus werkt daar prima. Het lijkt mij dus dat ik ook een goed signaal hoor te hebben vooral omdat de sterkte zeer hoog is.

 

 

Ik kan e.e.a. nu wel weer terug gaan brengen maar er zijn verder eigenlijk geen alternatieven.

 

 

Dus heeft iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat de 5V wel aan op de decoder. Er zit geen externe voeding op de funke, dus in de decoder moet ingesteld staan dat hij stroom moet geven over de antennekabel. Hoe dat precies moet verschilt per decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een KPN/Samsung ontvanger is, staat het bij automatisch kanalen installeren, Antenne passief/actief. Als hij actief staat, gaat het groene lampje op de binnenantenne aan. Probeer de antenne zo hoog mogelijk te plaatsen, en niet voor metalen zonwering, rolluik plaatsen. Als er 200 meter verderop wel ontvangst is, moet het bij jou ook lukken. Suc6, Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gemerkt dat als ik de antenne naar buiten doe of op de 1e etage zet dat ik dan een prima signaal heb.

 

Maar ik word niet echt gelukkig met het systeem. Ga dus ook maar eens de Mediabox van UPC uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...