bn638018 Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 Hallo allemaal, Welke harde schijf (maxtor, seagate, ...) is eigenlijk het best voor in een sat ontvanger ivm warmte, lawaai, snelheid, haperingen in beeld, duurzaamheid, ... ?
WPW Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 Even zoeken met "+harddisk +stil", bvb Deze gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
grunnsat Geplaatst: 29 juli 2006 Geplaatst: 29 juli 2006 Niet elke schijf wordt door elke receiver geslikt. Ik had b.v. een Hitachi in mijn Topfield, maar dat was geen succes. Ik heb nu een Samsung, die bouwt Topfield zelf ook in. Als je met de receiver de schijf op quiet kunt zetten is dat meegenomen (bij Topfield met de HDDinfo tap). Anders kun je proberen de schijf eerst in een PC te zetten, en daar op stil in te stellen.
bn638018 Geplaatst: 30 juli 2006 Auteur Geplaatst: 30 juli 2006 thx WPW en grunnsat, heb ook wat verder gezocht en gelezen en ga waarschijnlijk een Samsung Spinpoint 7200rpm kopen en hem inderdaad op quiet zetten. een 5400rpm 2.5" (notebook) HDD is meestal stiller, verbruikt minder en geeft minder warmte af maar zijn wel duurder en je moet ook een verloop stekkertje 40-44 pins kopen om een notebook HDD te kunnen aansluiten op een normale IDE, juist? Een stille,koele hdd is inderdaad belangrijk maar moet hij op de eerste plaats niet kunnen opnemen zonder haperingen en zonder dat het beeld en het geluid uit elkaar lopen. Of kunnen alle moderne harde schijven dit? Ook als je 1 zender opneemt en tegelijk een oude opname afspeelt? PS: enkele van de daardjes die ik heb gezocht/gelezen welke harden schijf is het stilst Welke hdd in dreambox? Plaatsing 2.5 Inch HDD in de 400S probleem met TVV en harde schijf in Relook 400S Harddisken; welke en waar? officiele site van Dream met getestte harddisken
WPW Geplaatst: 30 juli 2006 Geplaatst: 30 juli 2006 Citaat: een 5400rpm 2.5" (notebook) HDD is meestal stiller, verbruikt minder en geeft minder warmte af maar zijn wel duurder en je moet ook een verloop stekkertje 40-44 pins kopen om een notebook HDD te kunnen aansluiten op een normale IDE, juist? Dat heb ik 1 keer geprobeerd, maakte meer herrie en op de 1 of andere manier trok het de voeding omver. Denk dat er meer power van 5v word gehaald dan van 12v. Als je egt een warmte probleem hebt is een externe behuizing met eigen voeding en eventueel fan beter. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 30 juli 2006 Geplaatst: 30 juli 2006 Citaat: Denk dat er meer power van 5v word gehaald dan van 12v. als het vermogen gelijk is bij beide hardeschijven klopt dit wel want P=UxI (Vermogen is Spanning x Stroom) dus als de spanning omlaag gaat, moet de stroom omhoog om hetzelfde vermogen te leveren.
grunnsat Geplaatst: 30 juli 2006 Geplaatst: 30 juli 2006 Citaat: heb ook wat verder gezocht en gelezen en ga waarschijnlijk een Samsung Spinpoint 7200rpm kopen en hem inderdaad op quiet zetten. Er is een internet leverancier van spullen voor stille PC's die de Samsungs als enige merk om die reden in zijn assortiment heeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen