Ga naar inhoud


Wie heeft ervaring met de satfinder Digisat Pro


Jürgen

Aanbevolen berichten

Helaas kan ik in dit forum weinig over satfinders vinden en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Tot nu toe gebruik ik een gewone satfinder met een wijzer (prijs € 9,95) om mijn schotel op de caravan en eventueel naast de caravan uit te richten. Vaak gaat dit wat moeizaam.

Ik zie dat de satfinder Digisat Pro met een display nu te koop is voor € 49,90 en overweeg deze nu te bestellen.

Ik heb echter geen idee hoeveel toegevoegde waarde deze satfinder biedt boven de normale goedkope uitvoering. Kan ik hiermee inderdaad b.v. Astra 19,2 sneller vinden?

Heeft iemand ervaring met de Digisat Pro en levert deze satfinder daadwerkelijk meerwaarde op?

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Jurgen,

 

Zonde van je geld ben ik van mening voor jouw aangegeven doel.

Wat voor jou belangrijk is dat je voor jezelf weet waar je "ongeveer" de Astra 19,2 gr oost kunt vinden waar je ook mag staan met je caravan.

Ik houd zelf altijd de regel aan dat ik kan achterhalen waar de zon +/- 12 uur in de middag staat.

De Satellieten staan voor Nederland +/- op 30 graden hoogte boven de evenaar.

Wat je dan doet als je aankomt is je statief waterpas afstelt en dan de schotel op een 28 a 29 graden helling instelt en vervolgens met je satbeepertje naar de positie van de zon draait waar deze zou staan om +/- 12 uur.

Bij bewolking kan je het wellicht even aan iemand vragen die al langer op die plek staat.

Dan zijn er twee satellieten die het sterkst piepen welke vlak naast elkaar liggen.

De linker van de twee zal je moeten hebben dat is de Astra de rechter is de hotbird.

probeer dit maar eens toe te passen en je zult er heel handig in worden.

 

Sterkte ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...