Ga naar inhoud

[Strong 8000] 8000 met foutmelding ehc

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Strong SRT 8000 gaf ineens een foutmelding EHC in het display. Nadat hij een nacht uit had gestaan deed hij het ineens weer, maar de volgende dag was hij definitief "dood". Hij doet nu niets meer. De voeding lijkt nog wel te werken, maar er is verder geen teken van leven meer. Ik heb ook de elco op het frontpanel al kortgesloten maar dat hielp ook niet. Iemand enig idee wat die foutcode inhoudt ?

Geplaatst:

dat er een ernstige fout in de software zit ik denk dat het ook een 8100 is de gewone 8000 heb ik nog nooit deze melding zien geven probeer het eens met edstrong om hem weer aan de praat te krijgen.

Geplaatst:

Ha Cobus,

dank voor je antwoord. Het is zeker een 8000 (volgens typeaanduiding aan de voorkant). Ik heb inmiddels wat met het stekkertje zitten pielen dat van het moederbord naar het front panel display gaat, terwijl edstrong actief was en een paar keer op reset e.d. gedrukt. Ineens floepte het display weer aan, eerst heel kort en na een paar keer stekkertje eraf en erop doet hij het ineens weer. Ik kan de decoder nu ook weer benaderen in de zin van kanaallijst uitlezen e.d., maar nieuwe firmware uploaden mislukt, die job blijft in de printqueue van de generieke printer op mijn PC (PIII800) hangen en geeft dan een foutmelding. Weet jij of er speciale instellingen nodig zijn in de PC BIOS voor de par. port of in de printerdriver ?

Overigens heb ik gisteren SRT8000_SatTracker_v2.1 van een site gehaald (geupload door jou ?) ; daarbij zit ook een bestand 8000EMU_24-05-2006(2Flash).bin. Waar is die laatste voor ? Het gaat bij mij overigens om een simpele configuratie : ik wil met mijn Canal+ kaart de nederlandse en enkele buitenlandese zenders kunnen ontvangen en dan vind ik het al prima, maar belangrijker is dat die decoder betrouwbaar is want dit was al de 4e keer in ca. 40 gebruiksuren dat hij ermee stopte. Heb ik dan wel die Sattracker 2.1 nodig of is de standaard versie 2.0 ook voldoende ?

Alvast dank voor je antwoord !

Geplaatst:

Ik zie nu dat in de de kanalen lijst die ik extracted heb uit de decoder achter de naam van het bestand staat :

"<STRONG 8100>"

???

Geplaatst:

je moet ook even het handboek lezen, en naar Cobus luisteren

ook al staat er 8000 op de voorkant dan kan het toch een 8100 zijn want dat is een hobby benaming voor een 8000 met andere hardware van binnen.

Nog maals in de stickies boven in ons strong forum staat hoe je kunt zien op het een 8000 of een 8100 is...

En als je probeert verkeerde firmware te laden doet ie het dus niet

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Kan ik met edstrong o.i.d. zien of het nu een 8000 of 8100 is ?

Geplaatst:

misschien LEZEN voor dat je gaat roepen

zo'n computer verteld allerlei zaken die je zou lezen natuurlijk...

maarja....

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Wat ik al melde de 8100 geeft alleen de melding ehc in het display en de gewone 8000 niet.

het is een 8100 100% zeker weten in het menu kan je het ook zien v22 is een 8100

Geplaatst:

Beste Driemp,

Duidelijk is dat je nieuw bent met de Strong.

Wat Cobus en Smurf proberen te vertellen dat

jij een 8000 hebt maar behandelt dient te worden

als een 8100.

Dus firmware en patches voor een 8100 erop zetten

ondanks hetgeen op de decoder staat. Dit fenomeen

is al een slordige honderd keer hier gezegd vandaar

het korte lontje.

Maar uit mijn kant zeg ik neem de moeite even om

het handboek van Vreeswijk op te snorren en lees

de highlights met betrekking tot de Strong 8x00

en dan wordt alles verklaart.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Con & Cobus, dank voor jullie constructieve antwoorden. Voor ik de vragen stelde heb ik al behoorlijk wat tijd besteed aan zoeken in faqs en forums, maar kon niets vinden dat relevant leek voor mijn situatie.

Het vreemde is, dat die decoder gewoon goed gewerkt heeft met 8000 firmware, maar af en toe er ineens mee stopte.

Ik weet inmiddels dat jullie weten waarover je het hebt dus ik ga eerst eens even studeren op dat handboek van Vreeswijk.

Gr, Wouter.

--------------------------------

korte lontjes branden snel op...

Geplaatst:

Nou, ik had effe goede hoop : nadat ik HDL sattracker 8100 2.1 MHW Cobus R rev (overigens een knap stukje werk, C) erin had gepompt, heeft 'ie het 4 dagen gedaan. En ineens weer die EHC fout. Nu geeft 'ie weer geen licht meer, alles geprobeerd met Edstrong en kabeltje frontpanel er weer af en op, geen resultaat. Hebben jullie nog een idee ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen