Ga naar inhoud

Cpu fan error..na f1 start de pc gewoon op.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey,

ik hoop dat ik hier goed zit, want ik denk dat t probleem met hardware te maken heeft, zoniet waar hoort dit bericht?

Bij het opstarten van de pc van een vriend van me krijgt ie telkens de melding CPU fan error. Na f1 te toetsen start de pc goed op. Hij woont vrij ver dus k kan niet gewoon langs gaan om t op te lossen, dus vraag ik me af hoe dit op een simpele manier is op te lossen, zonder pc open te schroeven? confused.gif

Ik heb wel duidelijk dat aan de ventilatie ligt.

Geplaatst:

Ik zou eerst in de bios gaan kijken hoeveel toeren de fan maakt , het zou eventueel stof kunnen zijn in de fan in dat geval even de stofzuiger erop zetten.

Gr Ronald

Geplaatst:

k zal t effe doorgeven..heb em sinds gister niet gesproken..by the way...hi woont in vlaardingen...en als t nodig is tja..dan ga k wel nieuwe fan monteren...

Geplaatst:

het kan ook dat alleen de meting van de fan kapot is, maar dat hij wel gewoon draait. als de fan echt stil staat valt je pc vanzelf uit na een paar minuten, of begint hij spontaan te rebooten/crashen whatever (niet erg goed voor de hardware natuurlijk).

And now for something completely similar

Geplaatst:

Hoi,

De meeste CPU fans tegenwoordig regelen hun snelheid zelf.

Als je dus de pc aanzet draait hij langzamer als dat de pc een half uur aanstaat.

Er staat in de bios een minimum RPM ingesteld.

Als ik dit probleem tegenkom disable ik die functie en hou een 10 minuten de fan in de gaten.

Die kun je ook volgen in de bios.

Normaal zul je zien dat RPM langzaam aan stijgt.

MVG Bart

Geplaatst:

Installeer in ieder geval voor de zekerheid ook even het tooltje Smartfan - kun je de processortemperatuur makkelijk in de gaten houden als de PC draait.

Geplaatst:

hey...

heb gisteren deze mogelijkheden geprobeerd, en de fan deed niks. Ik had hem in andere pc geprobeerd zelfde model, en daar werkte hij ook niet.

Naar de winkel geweest en daar hebben ze t bekeken, en idd hij was kapot.

Dus heb er maar een nieuwe ingezet.

iig bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen