Ga naar inhoud


[all] New PLi® Flubber images


hemertje

Aanbevolen berichten

Citaat:
@mauce,

Je moet eerst in de PLi setup de epg store veranderen van Memory naar SQL, default staat de SQL niet aan.

Daarnaa zal er in /var/lib een epg map bijkomen.

CU
Red


tevens moet je var op usb/hdd staan waardoor er ruimte is om de database te vullen

met de /var in flash zie je SQLite optie niet onder het epg menu

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 529
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Citaat:
@mauce,

Je moet eerst in de PLi setup de epg store veranderen van Memory naar SQL, default staat de SQL niet aan.

Daarnaa zal er in /var/lib een epg map bijkomen.

CU
Red


tevens moet je var op usb/hdd staan waardoor er ruimte is om de database te vullen

met de /var in flash zie je SQLite optie niet onder het epg menu


ACK, wil ik graag doen maar ik heb even een ander probleem: ik zit niet in de buurt van de DB en ik dacht dat wel even mbt 'remote'-functie in de webinterface te doen. Niet dus, op een of andere manier zie ik geen OSD verschijnen in de webinterface.
Ik heb verschillende browsers geprobeerd (ook proxysettings gechecked etc etc).
Is daar toevallig een issue over bekend in flubber?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het gebruik van de SQite optie is alleen in te stellen via

de blauwe knop - PLi image setup - EPG settings


Dat weet ik wel maar zoals ik al zei kan ik nu niet bij de DB komen.
Dus probeer ik dat via de webinterface te doen (met die virtuele AB) maar dat werkt op een of andere manier niet omdat ik de OSD output niet zie in de webinterface.
Zijn daar issue over bekend in Flubber?
Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft het pli menu onder de blauwe knop ooit gewerkt dan via de virtuele afstandsbediening?

 

ik ben geen webif expert dus het is voor mij compleet nieuw, volgens mij heeft dat nog nooit gewerkt

 

ik zie trouwens wel de osd van de blauwe knop verschijnen met filezilla

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Citaat:
@mauce,

Je moet eerst in de PLi setup de epg store veranderen van Memory naar SQL, default staat de SQL niet aan.

Daarnaa zal er in /var/lib een epg map bijkomen.

CU
Red


tevens moet je var op usb/hdd staan waardoor er ruimte is om de database te vullen

met de /var in flash zie je SQLite optie niet onder het epg menu


ACK, wil ik graag doen maar ik heb even een ander probleem: ik zit niet in de buurt van de DB en ik dacht dat wel even mbt 'remote'-functie in de webinterface te doen. Niet dus, op een of andere manier zie ik geen OSD verschijnen in de webinterface.
Ik heb verschillende browsers geprobeerd (ook proxysettings gechecked etc etc).
Is daar toevallig een issue over bekend in flubber?



Ok dan is dat dan de eerste keer dat ik /var op de HDD moet zetten want dat is voor mij nooit nodig geweest.
Echter in Flubber is dat met geen mogelijkheid te doen , ik heb overal al gekeken maar nergens zie ik iets dat ik kan instellen of downloaden dat dat voor me kan doen (ik werk met een DB7020 overigens).
Ik kan natuurlijk ook met het handje /var naar /mnt/hdd moven en een symlink van /var naar /mnt/hdd/var maken, maar ik weet niet of pli/enigma daar 'in trapt'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
het gebruik van de SQite optie is alleen in te stellen via

de blauwe knop - PLi image setup - EPG settings


Dat weet ik wel maar zoals ik al zei kan ik nu niet bij de DB komen.
Dus probeer ik dat via de webinterface te doen (met die virtuele AB) maar dat werkt op een of andere manier niet omdat ik de OSD output niet zie in de webinterface.
Zijn daar issue over bekend in Flubber?


Ja, ik heb dit ook al gemeld eerder dit topic en 1 van de testers/ontwikkelaars zou dat met de anderen overleggen.

Het ligt er aan welke skin je gebruikt, bij sommige skins is het iets beter.

I had a dream, and now it has become reality

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ok, valt men nu pas op dat je een 7020 hebt

 

deze heeft genoeg geheugen intern dat dan volgens mij de SQLite optie gelijk zichtbaar zal zijn zonder /var te hoeven verplaatsen of een symlink te maken

 

mijn eerdere omschrijving betrof de 7000 box aangezien deze minder intern geheugen heeft

 

even kijken dus of de SQLite optie al zichtbaar is voor je op een 7020 box aangezien ik die geen heb

 

succes

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
zo te lezen heb je het nu over een plugin die je gebruikt en zal het ook afhankelijk zijn van je zender die je beluistert of niet?


Het is niet direct een plugin,Hidra had toen in zijn img dat standaart erin zitten.Als je daar naar bestandsmodus ging en dan naar hdd/internet radio/ (daar heb ik mijn m3u files opgeslagen)en als ik dan op DoubleZ.m3u klikte dan werkte het gelijk,nu ook nog wel maar zonder info.ook geen zender info.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ok dan is dat dan de eerste keer dat ik /var op de HDD moet zetten want dat is voor mij nooit nodig geweest.


Dat zou ik op de 7020 ook niet doen, het moven van var geeft veel teveel nadelen.
Het gaat er uiteindelijk om dat de database op een partitie met genoeg vrije ruimte staat, dat kan je makkelijker bereiken door een symlink /var/lib/sqlite te maken naar je hdd.

En wat je probleem betreft met de OSD/remotecontrol in het webinterface, dat is een bekend probleem, bij mij werkt het ook niet. Wordt aan gewerkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Ok dan is dat dan de eerste keer dat ik /var op de HDD moet zetten want dat is voor mij nooit nodig geweest.


Dat zou ik op de 7020 ook niet doen, het moven van var geeft veel teveel nadelen.
Het gaat er uiteindelijk om dat de database op een partitie met genoeg vrije ruimte staat, dat kan je makkelijker bereiken door een symlink /var/lib/sqlite te maken naar je hdd.

En wat je probleem betreft met de OSD/remotecontrol in het webinterface, dat is een bekend probleem, bij mij werkt het ook niet. Wordt aan gewerkt.


Bedankt pieterg en hermertje voor de uitleg en dan wil ik bij deze gelijk een issue/bug melden:
In flubber op een 7020 is er met /var in flash geen mogelijkheid om EPG in sqlite te zetten.
Dat is de uiteindelijke conclusie lijkt me, wel jammer want juist het sqlite deel interesseert me.
Is het mogelijk dat daar nog wat effort in wordt gestopt? Dan kan ik weer verder hobbien.....

BVD
Mauce
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
zo te lezen heb je het nu over een plugin die je gebruikt en zal het ook afhankelijk zijn van je zender die je beluistert of niet?


Het is niet direct een plugin,Hidra had toen in zijn img dat standaart erin zitten.Als je daar naar bestandsmodus ging en dan naar hdd/internet radio/ (daar heb ik mijn m3u files opgeslagen)en als ik dan op DoubleZ.m3u klikte dan werkte het gelijk,nu ook nog wel maar zonder info.ook geen zender info.


werkt de dreamnetcast plugin niet op dezelfde manier?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Bedankt pieterg en hermertje voor de uitleg en dan wil ik bij deze gelijk een issue/bug melden:
In flubber op een 7020 is er met /var in flash geen mogelijkheid om EPG in sqlite te zetten.
Dat is de uiteindelijke conclusie lijkt me, wel jammer want juist het sqlite deel interesseert me.
Is het mogelijk dat daar nog wat effort in wordt gestopt? Dan kan ik weer verder hobbien.....


De reden is simpel, de db kan vrij groot worden, en het risico bestaat dat je je hele rootfs binnen de kortste keren vol krijgt, met alle gevolgen van dien.

Vandaar dat de sqlite store alleen werkt als je 'voldoende' ruimte vrij hebt in /var/lib/sqlite
De ondergrens ligt momenteel op 20MB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...