Ga naar inhoud

ontvangst probleem bbc

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het volgende probleem. mijn inslallatie bestaat uit een t90 schotel met voorlopig 4 lnbs sirrus,astra1, astra2 en hotbird.dit gaat via mijn diseq switch naar mijn SFT 2000 ontvanger.In de lijst van mijn ontvanger heb ik de transponders waarop de BBC zit handmatig ingevoerd volgen de gegevens van de LYNSAT site. frequentie, polarsatie en s/r ingesteld. overige instellingen staan op auto.Ik heb mijn ontvanger bij installatie eerst direct 1 voor 1 op de lnbs aangesloten voor goes ontvangst en gelijk de kanalen geinstaleerd.

Het ontvangst is prima op de BBC kanalen ook als ik mijn diseq switch heb aangesloten. Plaats ik nu mijn ontvanger in de huiskamer dan is het signaal van de BBC verdwenen, todat ik mijn ontvanger reboot op het BBC kanaal dan heb ik ineens ontvangst rara hoe is dit mogelijk. Is de uitrichting nog niet optimaal of is dit een hardware probleem in mijn ontvanger(heb versie 6.21)

Wie weet hier een oplssing voor????

Geplaatst:

Dit lijkt me een probleem dat te maken heeft met je disecq switch.

Door je ontvanger los te koppelen van de kabel, krijgt de disecq switch geen spanning meer en vergeet daardoor zijn stand.

De switch gaat pas in de goede stand als je de ontvanger weer opnieuw van een andere zender op de BBC zender zet.

Ik weet er geen oplossing voor en het probleem lijkt me ook normaal. Gewoon even heen en weer schakelen tussen een andere zender en het betreffende BBC kanaal en de switch krijgt het juiste disecq bevel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen