Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een Philips GR-2.3 waarvan de service mode niet te aktiveren is????

De menutoets en +/- toetsen werken op voorpaneel, elk afzonderlijk, maar gelijktijdig menu en + drukken geeft alleen het volgend kanaalnr te zien...

Toestel is van opties veranderd: speelt op kabel en neemt nu alleen UHF, dus niet veel zenders meer te nemen!

Blijkbaar is de optie: alleen UHF aktief!

Kan het met de DST-RC7150 niet in servicemode geschakeld worden, zodat de opties kunnen aangepast worden?

Geplaatst:

Volgens mijn intuïtie zijn er opties veranderd, vb door induktie spanning= bliksem of THT overslag enz... daardoor zijn die opties willekeurig... maar hoe staan ze?

Ik geraak dus niet in de "servicemenu" via de toetsen op het voorpaneel, enige opl is via de dealer service tool...

Even in de service manual gekeken, en er is geen sprake van een hotelmode!

Geplaatst:

Thnks vr bijlage.

Maar er komt geen foutmelding op scherm, en alles werkt normaal!!!!

Alleen is de "fout" dat het toestel maar frekwenties kent vanaf 451 Mhz tot einde UHF KK= 889 MHz...

En het staat aangesloten op de kabel waar vanaf 133Mhz de zenderligging begint, dus kunnen er hoogstens een paar zenders uit de hyperband genomen worden, en 055Mhz ingeven lukt niet; een optie in het service menu is enkel UHF KK, en ik vermoed dat die aktief is door een ontlading.... maar ik kan er niet aan om die opties te resetten, ik geraak niet in de service menu om de opties te bewerken, via menu en + ttz indrukken, er gebeurt niets, en nochtans werkt menu toets en + toets (er zitten er maar 3 op het paneel)

Dit is het probleem, misschien is er toegang via de DST RC7150 ???

Geplaatst:

Hoi Jan,

via de DST krijg je geen toegang tot het service menu, toen deze apparaten op de markt kwamen was deze ab er nl nog niet. Ik denk dat in het service menu de optie UHF only aanstaat. Zaten op de print ook geen service pinnen vlak bij de uP ? ik meen me te herrineren dat je nog een keer extra op de menu knop op het toestel moets drukken, maar dit is voor mij ook al een heeeele lange tijd geleden..

Geplaatst:

In mijn service manual wordt ook nog gesproken over een LOCK functie. Maar het is wel degelijk zo dat bij de install menu kan gekozen worden voor enkel uhf.

Ik zou eens proberen de 'service default menu' in te schakelen.

Dit door de pennen M33 en M34 kort te sluiten bij het inschakelen van het toestel.

Boarder

Geplaatst:

Door sluiten van de M33/34 en toestel aan te schakelen kom ik in de serv default mode, en er staat SER op scherm, en verder niks, maar hier kan ik toch geen opties zetten, of zie ik iets over 't hoofd?

Geplaatst:

Als je op bladzijde 11 van de repair manual kijkt, kun je de opties instellen via de ser mode. Mbv de gekleurde toetsen kun je de opties kiezen en wijzigen.

Toets A drukken

Volg de handleiding.

Boarder

Geplaatst:

Bedankt, is opgelost!!!

In de service manual van Philips GR-2.3 staat hoofdst-9 art-1/3, service menu can be entered by pressing simultanously "menu" and "+" on small keyboard....

In Uw bijlage pag 9 staat "menu" en "-" drukken, en dat laatste doet het!

TV stond zoals gedacht UHF only!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen