Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alvast bedankt Patrick 79 voor uw raad heb email gestuurd met de Belgische invoerder van aston,nu mijn volgende vragen zijn ,daar ik pas een okkazie aston xena 1500 en de rest van de installatie (schotel eurosat)nieuw heb aangekocht hoe ga ik nu verder te werk bij installeren ,zou de schotel willen plaatsen op de wand van een tuinhuisje ,om te beginnen op welk kanaal moet ik het tv toestel zetten en zou graag met hot bird de vrije zenders willen nemen ,hoe beginnen met de richting en verder met de ontvanger.Zou graag alles willen in mijn buitenverblijf in de ardennen plaatsen daar ik niet zoveel aanwezig ben daar zou eerst beginnen met de vrije zenders en dan zien we wel. [color:"red"] [/color] wie geeft mij goede raad alvast bedankt hoor.

groeten Peter

[color:"red"] [/color]

Geplaatst:

De installatie hier is door een ervaren persoon gedaan (dezelfde man van wie ik de Aston 1700 en de rest heb gekocht).

De schotel : Triax 88 cm (dacht dat dit wel nodig was voor Astra/Hotbird)

De LNB (2 x) : Universal LNBf (denk dat dit gewoon een standaard LNB is)

LNB Houder : Triax LNB Houder voor Astra/Horbird (als je zegt dat het voor Astra/Hotbird is op 1 schotel zal de man/vrouw in de winkel het wel weten).

Dan nog een Disecq switch om te zorgen dat je kan schakelen tussen LNB1 en LNB2 (astra/hotbird).

Coax kabel (NIET die voor de TV want dat ik volgens mij andere)

F-Connectors (om alles aan elkaar aan te sluiten).

Het uitrichten heeft de goede man hier gedaan met een kompas (ruwe instellingen v/d richting) en de rest met een "satfinder" ik weet niet precies hoe zo'n ding werkt maar je hangt het op 1 van de 2 LNB's en je beweegt de schotel tot je een redelijk goed signaal hebt (daarna nog ff controleren of de andere LNB ook goed signaal heeft)

Let op dat je in je Aston ook insteld dat je werkt met 2 satellieten (en ook welke 2) en je Disecq instellingen enzo moet je ook doen.

Het grootste probleem (denk ik) voor een beginner is het correct uitrichten van de schotel (is precisiewerk).

Je hoort het (of leest he) ik ben ook niet zo'n expert maar er zijn hier mensen genoeg die het je waarschijnlijk veel beter kunnen uitleggen.

Success !

P.S.

Denk ook aan een beugel op de schotel op te hangen ;-)

Er zijn winkel die schotel-sets verkopen waar al het nodige in zit (behalve de ontvanger want die heb je toch al).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen