Gast Geplaatst: 5 augustus 2006 Geplaatst: 5 augustus 2006 Ik ben sinds kort in het bezit van een Visiosat G3. Voor het uitrichten gebruik ik een analoge satfinder, maar ik loop tegen een probleem aan. Bij het aanzetten van mijn receiver (Maxplus 2100+) slaat de meter wel even uit (het display licht ook op en hij piept), maar daarna krijg ik er met geen mogelijkheid meer een uitslag uit, hoe ik ook met de gevoeligheid van de meter speel. Weet iemand of je nog iets in de Maxplus moet instellen voordat hij stroom blijft zetten op de LNB? Ik gebruik Smart Titaniums, en ik maak nog geen gebruik van een switch. Een andere mogelijkheid zou zijn dat mijn coax-kabels geen goed contact maken (ik heb zelf de F-connectors erop gezet), maar in dat geval verwacht ik dat de satfinder ook bij het aanzetten van de receiver niets zou doen.
rick8245 Geplaatst: 5 augustus 2006 Geplaatst: 5 augustus 2006 Uitrichten is en blijft een moeilijk klusje. Het luistert nogal nauw, een klein stukje verkeerd gericht en je hebt geen beeld. Het is soms een kwestie van centimeters Het mooiste is het natuurlijk als je tijdens het uitrichten de ontvangstsignalen op je TV kunt zien. Zelf heb ik ook een analoge satfinder en was daarover niet geheel tevreden. Zelf heb ik een Humax en daar hoef ik verder niets aan in te stellen, hoe dat bij jouw ontvanger zit, weet ik niet, maar ik denk ongeveer hetzelfde. Hopelijk heb je er wat aan. succes
beata Geplaatst: 5 augustus 2006 Geplaatst: 5 augustus 2006 hallo ik denk dat het probleem in je satfinder zit ik zelf heb al meerdere malen sats uitgericht met de maxplus en de satfinder en geen problemen en bij het uitrichten ,in de menu astra nemen bij manual zoeken want bij schotelinstellingen en dan astra 1 nemen werkt de balk van signaal en kwaliteit niet blijft in het rood staan groet lex pioneer btc1430,triax 78,echostar dsb 606 (polsat nagra 2)abo tvv en polsat
Gast Geplaatst: 5 augustus 2006 Geplaatst: 5 augustus 2006 Ik ben er achter gekomen dat de satfinder pas spanning krijgt als je bij de Maxplus in een van de scan-menu's terechtkomt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen